19/2

2019-02-19 / 08:30:56 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Veckan tuggar vidare och tisdagen är här. Fick skrapa rutorna frör kung och fosterland på bilen imorse, hoppas det blir lite plusgrader idag så att den tinar. Min lille plutt. Måste nog ta och ta med den på lite längre tur ut snart, den hinner ju aldrig få bli varm eller komma igång när jag bara åker mina korta sträckor till jobbet och tillbaka. 
 
Status idag då, samma som igår. Samma som i helgen. Samma som förra veckan. Saknar dock mitt glada, pigga jag men just nu är jag ine där och så får det vara. Man måste väl slå i botten ibland för att inse att det är uppåt man ska. Jag behöver som sagt ungefär två veckor till. Sen vänder det. 
Har aldrig längtat såhär mycket efter mars. 
 
Vet ni vad som är en befriande känsla? Att slänga kartonger som legat och glott på en i hallen i typ två veckors tid. Jag tog mig i kragen imorse och tog med mig de ut till sophuset. Så nu blev hallen en kvm större igen. En annan spännane reflektion som jag tog mig tid till att göra imorse var att kolla in soprummet. Igår när jag var där var det överbelamrat med skit, mjukplasthögarna täckte hela soprummet. Kartonger stora som hus var slängda. det stod en barncykel, en skrivbordsstol och massa annat bråte som inte ska vara där inne. Men imorse när jag kom in då var det liksom väck, då har väl sopgubbarna varit där och tagit hand om andra människors skit. Fan va grymma de är! För att någon var lat och inte orkade åka till tippen. En annan sak. Det är minst 12 st stora gröna kärl för brännbart och ändå är det bara de två närmast dörren som är så fulla så de inte går att stänga. När man kan ta tre steg åt någon håll och kasta sin skit i ett kärl som knappt är halvfullt. Idioter! Ska kanske skriva en arg lapp. 
 
Där har ni tisdagens rant. Ha en bra dag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0