VM på Dalhalla

2017-04-30 / 00:24:30 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Den 1 juli spelar Veronica Maggio på Dalhalla i Dalarna. Biljetterna är liiiite dyra men jag betalar i princip vilket pris som helst för att få se henne denna sommar. Vem vill gååååå? Snela, det blir kult ju!

Att må bra i själen

2017-04-30 / 00:13:57 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Livet är så mycket mer än att bara se solen gå upp och ner varje dag. Jag vill åtminstone kunna tänka någon gång om dagen att jag faktiskt har gjort något bra, upplevt något riktigt kul eller känt mig uppskattad av någon i min närhet.

Ehm hej

2017-04-23 / 21:39:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Nu är det väldigt tyst på denne lille blöggen men jag vet absolut inte vad jag ska uppdatera om så det kommer nog se ut såhär ett tag framöver. Jag är fortfarande i Karlskrona och blir nog kvar här ett litet tag till. Jag tänker att jag kan lägga upp lite bilder från de senaste dagarna så får ni se vad jag sysslar med.

Vad händer?

2017-04-13 / 00:32:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()

NY &Karibien <3

2017-04-09 / 22:21:27 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Jag har verkligen velat göra detta inlägg länge men har inte mått så bra sen vi kom hem från resan, men så är det väl lätt att det blir. Vi hade det fantastiskt när vi var iväg och jag vill rekommdendera alla att kryssa i Karibien. Vi började vår resa 03.00 lördagen den 25e mars och hade bokat en Door to Gate. Något nytt som Flygbussarna har börjat med, det var verkligen guld. Jättebilligt och jättesmidigt, massa cred för det. Sen lämnade vårt plan Arlanda vid 06.30 och då åkte vi mot Berlin. Väl i Berlin hade vi 3 timmar innan nästa flyg skulle gå. Sen hoppade vi på planet mot New York. Flygresan över tog ca 8.30h.
Väl framme i NY hamnade vi i en mardrömskö när vi skulle genom gränskontrollen, tror vi stod i närmre 2 timmar och när vi väl kom fram var han i luckan fruktansvärt skräckinjagande. Men det gick bra och vi kom ut till ankomsthallen där våra väskor bara stod dumpade eftersom vi hade fått så i border så extremt länge, bara glad att den stod kvar.
Sen kom nästa prövning, att ta oss till hotellet. Vi bestämde oss för att ta en guling och det gick bra, trots att det var kaos. Men sen tog resan från flygplatsen till hotellet närmre två timmar också för det var mardrömstrafik.
Trötta, hungriga och bara allmänt så jävla irriterade tog vi oss ändå ut på gatorna och jag måste erkänna att jag blev hooked. Jag älskade NY!

På söndagen rullade vi mot Cape Liberty för att hoppa på vårt inte så lilla kryssningsfatryg och bege oss ner mot Karibien och Bahamas. Jävligt glad att jag inte var åksjuk här för vissa stunder gungade det på rätt bra. Vi skulle egentligen anlänt till Florida och Port Canaveral redan på tisdagen men tydligen så hade en motor gått sönder strax efter att vi lämnade NY så det gick inte. Vi åkte rätt ner till Cococay som är Royal Caribbeans privata ö. Tillhör Bahamas.

En underbar liten ö men svnikallt i vattnet. Jag lyckdes bränna sönder mig här. Tänkte att SPF 20 räckte på min vinterbleka kropp men ack så fel jag hade. Vet inte om mina fötter någonsin kommer få tillbaka sin normala färg och form. Dagen efter så stannade vi till på Nassau som är Bahamas huvudstad. Så vacker stad, precis så som man har tänkt sig att Karibien ska se ut.

Sen tuffade vi vidare och hamnade uppe i Florida. Vi tog en taxi till en mall som låg i närheten av hamnen och spenderade lite tid där sen tog vi en promenad bort till TjMaxx och lite andra affärer.

Därefter tuffade vi vidare med båten och anlände tillbaka i NY vid 06 på söndagsmorgonen. Det här har varit en av mina absolut bästa veckor någonsin och jag är så glad att vi kom iväg på detta.

Nu är det tillbaka till verkligheten och vardagen.

Idag var vi på en liten manifestation för att hedra offren och ägna en tanke åt de stackars anhöriga som förlorade någon i den fruktansvärda händelsen som var i fredags. Det var fint.

Stockholm <3

2017-04-07 / 23:59:25 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Även om det kanske bara var en tidsfråga så var det ingen som någonsin ville att det skulle nå vårt älskade Sverige. Men nu har det dessvärre gjort det. Det som hände idag på Drottninggatan är fruktansvärt och jag vill aldrig vara med om något liknande. Jag vill aldrig behöva känna en oro att någon som står mig varmt om hjärtat ska bli nermejad och ihjälkörd till spillror av någon idiotjävel som inte har en uns av mänsklighet innanför pannbenet.

Jag, alla mina nära och kära mår bra men är precis som resten av Sverige omtumlade och införstådda i vad det är för sjuk plats världen har blivit. Be safe <3 Älskade Sverige!

(Jag ska göra ett fett inlägg om resan, snart. Jag lovar)

Jag är hemma

2017-04-05 / 02:08:10 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()

Jävla jetlag asså. Jag kan inte sova och ska upp om 2 timmar 😑 Men jag lovar att jag ska skriva om hela resan snart. Jag hade inte datorn med mig på resan så har inte kunnat göra det innan. Snart kommer det en hel resumé och massa bilder. Håll till godo!

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]