Omstart kanske?

2018-07-02 / 14:10:51 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er! 
Här kommer inläggen lite sporadiskt och när jag har kommit på att det är något jag vill att omvärlden ska veta. Nu tänker jag att jag ska börja om litegrann här då det har skett en väldigt stor förändring i mitt liv och jag tänker att det kanske finns någon som är lite intresserad av att följa mina dagar. 
 
Jag har alltså tagit mitt pick och pack och lämnat Stockholm bakom mig och nu flyttat tillbaka hem till Karlskrona. Jag vet inte riktigt hur många gåner jag har sagt det nu men jag tänker att jag drar det väl igen. Jag har trivts hur bra som helst i Stockholm och har ju i princip hela min uppväxt där. Men nu kom det till den punkten där jag kände att hemlängtan var för stark. Jag saknar att ha mina nära och kära omkring mig. Sen fick jag faktiskt jobb och valde då att ta det stora klivet, har ju velat fram och tillbaka sen en tid tillbaka och nu kom liksom den moroten som jag kände att jag behövde. Sen tog det inte så lång tid innan jag faktiskt valde att signa papprena på en superlägenhet som ligger väldigt centralt. Även om det kanske vaqr lite ovisst att signa papprena så snart, men man ångrar bara de chanserna man inte tog så jag kände att jag måste våga ge den en chans. 
 
Kontraktet på gamla jobbet skulle gå ut 30/6 men jag ville komma igång på nya jobbet så snart som möjligt så det blev till att ta enh vecka semester från gamla jobbet för att börja på det nya.
 
Men nu med facit i hand är det värt varenda sekund, jag ångrar ingenting. Min lägenhet är så himla fin, eller åtminstone så kommer den att bli det när jag är klar. Var i Stockholm i lördags och hämtade alla mina saker. Sen hela söndagen gick åt till att flytta upp allting till fjärde våningen. hade lite besök i lägenheten igår som jag tillsammans med dem spånade på lite ideer hur vi ska lösa planlösningen på bästa sätt. Så vi får se vad det kan landa i men jag vet att det kommer bli så himla bra. Sen har jag hamnat hos kollegor som är guld värda, de har tagit emot mig med öppna armar och det känns oehört kul! All cred åt Länsförsökringar faktiskt. 
 
Mer om min resa kommer, jag skulle ha tänkt på att ta lite bilde på lägenheten när den var tom, men det gjorde jag ju såklart inte. Så det får bli nu när en bråkdel av allt som ska in är på plats så återkommer jag allt efter resans gång. Ni får en bild på min fönsterutsikt sålänge. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0