Hallå onsdag

2018-07-04 / 13:33:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Lillelördagen är kommen. Här utanför kontorsfönster skiner solen och temperaturen har letat sig upp till 29 grader. Satt ute nyss en lite stund på lunchen och höll på att brinna upp. Precis intill husäggen där det är lä blir det så himla varmt. Men nog om vädret.
 
Hade en traumatisk kväll igår. Jag ska göra om ganska mycket i min lägenhet och började igår med att lägga ut nuvarande rumsavdelande garderober på Blocket. Hatar att lägga ut saker där för man vet aldrig vad et är för tjomme som kommer och vill köpa. Men så i alla fall vid 20.30 ca igår kom det en nisse som skulle köpa dem. Tänkte först om jag skulle säga till någon att jag hade besök hemma, om jag skulle bli dödad så kunde ju någon sakna mig sen. Men sen tänkte jag om att jag är nu en vuxen kvinna och ska klara mig själv så sagt och gjort, han knackade på. Visade garderoberna och han verkade rätt intresserad. Men nu börjar då det knepiga. Taket i min lägenhet är itne jämt någonstans och jag funderar fortfarande på hur fan tidigare ägare fick upp garderoberna för de satt typ fastkilade i taket. Vi fick inte loss dem. Efter många om och men så fick vi till slut skruva isär varenda lite del för att få ner de utan att skada taket för mycket. Så det slutade med att han hjälpte mig att ta ner den ena och så kom vi fram till att de aldrig skulle gå att få ihop igen så de kommer väl att landa på tippen i nästa vecka. Men jag klarade mig levade trots att han ahde både skruvmejslar och knivar i händerna. Jag var ju livrädd hela kvällen haha. Att man är en sån fjant, men folk påvisar ju gång på gång att man aldrig kan lia på någon så det är bäst att vara på sin vakt. 
Men slutet gott allting gott, trots att jag inte kommer få något för de där garderoberna. Jag ska försöka ta lite biler på annat än utsikten så ska ni får se, kul att ha själv också för att se lite före och efter. 
Men nu är schemat fullt ända fram till söndag. Hinner knappt med att ta det lite lugnt mellan allt. 
 
En sista sak, hur SJUKT är det inte att Sverige vann igår och tog sig vidare till kvartsfinal mot England i VM då? Längtar till att slå mig ner med en kall stor stark på lördag och se fotbollen på storbildsskärm! 
Simma lugnt så hörs vi <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0