Gäsp..måndag

2018-07-09 / 15:44:34 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hejhej! 
Måndag och ny arbetsvecka. För resten av Sverige har nu semestern börjat. Igår höll vi knappt på att komma hem ifrån Kalmar då precis alla huvagnar och husbilar skulle ut på Öland. Akta så inte den lille ön sjunker. 
Vad har hänt i helgen då? Jo, alldeles för mycket i vanlig ordning. Jag fattar inte att jag inte än har fattat att dygnet bara har 24 timmar, det går liksom inte att klämma in hur mycket som helst om en ska hinna andas också. 
I lördags bänkade vi oss redan vid 12 för att garanterat få en plats på Fisktorget så att vi kunde se fotbollen. Jösses vilken stämning det var, heelt magisk! Sen gick jag när det var ca 15 min kvar av matchen (medgångssupporter) för att hinna iväg till överraskninsfesten som vi skulle ha för Ebbisen som har fyllt år. Vi skulle ju såklart ut i ingenmansland, allt här görs i ingenmansland för en Stockholmare. Men jag var såå trött framåt kvällskvisten så kan ha hänt att jag råkade somna en stund där på värdparets soffa. Två timmar senare blev jag väckt av det var dags att åka hem. Asså OBS, jag var inte full! Bara fruktansvärt trött. 
 
Vaknade sen på söndagen ganska tidigt med en migrän som jag trodde i vanlig ordning skulle ha ihjäl mig. Men jag gick upp då pch tog en tablett, somande om, vaknade igen och tog en till. Sen vaknade jag när klockan ringde vid 12 och då kände jag mig bättre. En timme senare bar det av till Ikea. Så nu är man lite fattigare men lite möbler och prylar rikare. Tusen tack världens bästa Fia för att du alltid ställer upp på mig! Vad skulle jag göra utan dig?! Hoppas kunna hinna med en loppisrunda på lördag nästa helg kanske. Är lite sugen på sockerlådor och kanske en eller annan ful tallrik. Nu börjar festivalerna med, Hasslöfestivalen stundar och snart är det även dags för Skärgårdsfesten. Vi får väl se om det blir något för Lilja eller inte. 
 
Nu blir det snart till att åka hem och fixa lite till i lägenheten, laga lite middag och ta igen lite sömn. Vi hörs av! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0