Rastlös själ

2017-05-24 / 13:55:47 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Blö vad jag blir rastlös av att bara sitta inne och plugga dag ut och dag in, igår fick jag gå ut och sätta igång en maskin tvätt för att jag skulle ha någonting att "roa" mig med mellan varven. På söndag så kommer ju min familj åka tillbaka ner till Stockholm med hela min lägenhet i princip, eller alla de grejer som jag ska ha med mig hem. La ut min tv på blocket för jag kommer ändå vilja köpa en ny och bättre sen när jag flyttar hemifrån på riktigt. Så igår ringde det en kille och sa "jag åker nu" och jag blev alldeles ställd och ba eh jaha, det gör du ja. Så den fick flytta till ett nytt hem och jag är nu tv-lös, vad gör man då om kvällarna. Men det går ändå ganska bra, alla 4ans kanaler gå ju att se live på datorn. Jag har packat ihop i princip allting utom det som jag behöver använda nu sista dagarna. Städar och städar, allt för att underhålla mig. Men nu är det bara 2 dagar kvar så kommer dom och 3 dagar kvar till examen. Jag har önskat mig en cykel i examenspresent, har velat ha en länge. En sån med böjd ram och korg. 
 
Pratade med Linnea igår i vanlig ordning till lite för sent in på natten, men det är då de bästa samtalsämnena kommer fram. Vi prata mycket om livet och om vad som komma ska i framtiden. Ior saknar sin kritikerbästis. 
 
Men nu har jag som vanligt pausat lite för länge och behöver återgå till tragglandet med ABC-kalkylering och Påläggskalkyler. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0