Jävla migrän

2017-05-14 / 13:00:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hade en jättetrevlig förmiddag igår men så fort jag kom innanför dörren hemma så började jag känna mig jättetrött och hängig, vilket alltid är ett första tecken på att min migrän är på G. Tar jag en migräntablett då så brukar det vara lugnt men igår hade jag inga kvar så det var kört. Huvudvärken kom mer och mer och tillslut var det nästan outhärdligt, hade inte ens Alvedon hemma för jag glömde dem hos pappa. Inte för att de brukar hjälpa med det är alltid något. Så jag gick och la mig nästan på en gång och där blev jag liggandes. Sen vet jag av erfarenhet att jag alltid vaknar med sprängande huvudvärk om jag inte tar tablett dagen då det kommer, vilket jag därför gjorde imorse. Förut har det nästan alltid bara varit sprängande huvudvärk på vänster sida av mitt huvud men idag har jag mått fruktansvärt illa också. Så jag bestämde mig att jag måste ta mig till närmsta apotek, vilket är inne i stan och bussarna här går en gång i timmen på helgen. Samlade alla mina krafter och begav mig in till stan och laddade på mittt lilla hemmaapotek till max så nu har jag proppat i mig både migräntablett, alvedon och ipren. För jag har nog haft feber också. Hade sån ruggig tur när jag var klar på apoteket att det skulle gå en buss tillbaka om 2 min, inte den som går hela vägen hem till mig men jag sket i det. Bara jag fick komma 2/3 delar hem så kunde jag promenera sista, mådde så fruktansvärt illa. Men så säger busschaffören när vi närmar oss att vi kan sitta kvar för han ändå ska bort och vända. Det var lycka för min del. Kom dock på att jag glömde köpa ögonmask, det blur ju ljust här vid 3.30 snåret så vaknar alltid då för min hjärna tycker att det är dags att gå upp. Inte så kul. 
 
Så fort jag kommer hem till Stockholm så ska jag göra en piercing i örat som tydligen ska hjälpa om man har problem med migrän. Daith heter den, allt som kan hjälpa vill jag prova. Någon som har erfarenhet av detta och kan tala om för mig om det hjälper? 
 
Så nu har jag bäddat ner mig och tänker inte röra mig ur fläcken förren imorgon tidigast. Vi hörs <3 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0