#falletkevin

2017-05-18 / 16:05:01 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Jag känner att jag verkligen vill skriva av mig lite om det här. Igår och två onsdagar tillbaka har SVT visat en dokumentär som Dan Josefsson tillsammans med Anna Nordbeck har gjort om "Kevinmordet". En 4-årig pojke mördas år 1998 i Arvika och utredningen letade sig fram till att det blev två barn som åtalades för mordet. 
I denna dokumentären så tittar man tillbaka på det här fallet och gör intervjuer med de som jobbade med fallet. Till en början vill jag bara säga hur orimligt låter det inte att två barn, 5 och 7 år gamla skulle begå ett mord på en kompis. Bara där snurrade det i min skalle och jag ville verkligen se den här dokumentären. Efter att ha sett sista delen igår så visste jag inte riktigt var jag skulle ta vägen med mitt raseri. HUR? HUR kan man behandla barn på det viset? Man får titta tillbaka på förhören som gjordes 1998 och det är bland det värsta jag har sett. Hur kan en utbildad och proffisionell vuxen människa manipulera barn på det viset? 
De här stackars pojkarna fick alltså sitta i lite drygt 30 förhör, som kunde vara uppemot 4 och en halv timme långa. De blir manipulerade till precis allt. Jag hoppas innerligt att du Ingrid Harrysson, inser vilket jättemisstag du har gjort och att du aldrig någosin får genomföra ett förhör igen. Jag hoppas att du Rolf Sandberg kommer leva med en ångest för resten av ditt liv att du har berövat två barn på deras barndom.
Jag hoppas att du Sven Å Christianson inte riktigt hamnar i himlen utan kanske lite på villovägar. Hur i helvete har du mage att säga att detta sköttes på bästa sätt? Om det hade varit dina barn som plågades timme efter timme i ett förhörsrum? Hade du tyckt att det var lika snyggt skött då? 
 
Snälla ni som inte har sett denna dokumentären, se den! 
Jag vill inget annat än att Christian och Robin ska få all kärlek nu, de kommer aldrig kunna få tilbaka sin barndom men de kan få tillbaka all värdighet. För de är de värda! 
Journalistik när den är som allra bäst. Heja! 
https://www.svtplay.se/video/13668888/dokument-inifran-fallet-kevin/dokument-inifran-fallet-kevin-minnen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0