Jag är tillbaka

2017-03-01 / 13:17:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej! Här har det varkligen inte varit mycket aktivitet på ett par dagar men som ni vet så har mamma varit här i helgen och därför har jag inte alls uppdaterat något. Jag tänkte att jag skulle ge er lite av en resume på helgen nu. 
Mamma kom i fredags, tidigt och då började vi med att åka och handla. Vi handlade lite allt möjligt som vi kunde tänkas behöva i helgen, lite mat och annat gott. Sen åkte vi hem för att piffa till oss lite innan vi käkade middag på Clarions restaurang, Kitchen and Table på kvällen. Deras burgare är fantastisk, rekommenderas starkt! 
 
                      
 
På lördagen så gav vi oss ut ganska tidigt på en härlig promenad i det fina vädret, men det var jobbigt som fan. Snön var inte direkt promenadvänlig. Men det var jättemysigt och det kändes så bra att känna solens strålar i ansiktet. 
 
               
 
    
 
Efter promenaden så tog vi det lite lugnt en stund med lite te och smoothie innan vi begav oss ut till bastun för lite häng. Riktigt skönt när man är mör efter en promenad att bara chilla i bastun. Sen kl 16 så var det hockey för hela slanten. Luleå åkte på torsk mot KHK och ingen blev lyckligare än jag. Sen var det söndag och vi begav oss in till stan för att ta en promenad på isen, tillsammans med resten av Luleås invånare. Men det gjorde inte så mycket. Sen skulle vi handla lite mer, jag behövde springa på apotektet. Det blev måndag och vi mest bara väntade ut tiden, det var så tungt. Vi körde lite tvätt och städade av litegrann. Sen skulle mamma till bussen och hade nästan list att köra en kniv i bussens däck så mamma inte skulle komma iväg. Det var så jobbigt. Det är fortfarande jobbigt. Även om det är rena drömmen att bo ensam så är det inte rena drömmen att bo här ensam. Jag vill ha min familj en buss/tågsträcka bort och inte en flygsträcka bort. Det suger. LULEÅ JAG VILL INTE BO I DIG LÄNGRE! 
 
Sen igår så var jag i skolan hela dagen. Vi hade en föreläsning i retorik med någon farbror. Det var stundvis väldigt bra och stundvis lite väl mycket. Idag tänker jag att jag bara ska ta det lugnt och försöka plugga litegrann. Just nu tittar jag på Skid-VM och håller tummarna för de svenska herrarna men det verkar ju gå sådär. 
 
Vi hörs! :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kattis

Men härliga bilder och burgaren såg ju supergod ut!😀

2017-03-01 @ 16:52:57
URL: http://stellaefoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0