Hello from NY!

2017-03-26 / 19:02:42 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()

Hej! VI ÄR I NEW YORK. Eller snart lämnar vi New York. Vi hade en väldigt smärtfri resa hit ända tills vi kom fram till NY. Det var väldigt underbemmanat i passkontrollen så vi stod och köade i 2 timmar. Sen är det ju inte direkt några trevliga prickar som har han om det där. Inte konstigt att man blir lite rädd när då står och vrålar. Efter många om och men kom vi igenom och då stod vårt bagage bara placerat på golvet nedanför bagagebandet. Tur att de stod kvar! Sen kom vi ut och skulle ta oss till hotellet, där var det också kaos. Bilar överallt och människor som bara stod och skrek. Men vi fick tag i en taxi och sen var trafiken galen. Det tog oss två timmar i taxin att åka till hotellet. 


Väl framme så var båda så trötta, rest i 17 timmar och inte sovit på ett dygn. Vi tog en liten prommis till Times och käkade. Sen var det bara raka vägen till sängen. Sov som en stock hela natten. Kan verkligen rekommendera hotellet. Trevlig personal och tillmötesgående, men framförallt centralt. Vi bodde på en tvärgata till 5th avenue. Bara ett stenkast från Empire state buildning. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0