Det är jobbigt nu

2017-03-17 / 13:48:19 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej! Jag var bara tvungen att få rensa min hjärna lite grann och skriva här lite. Ibland funderar jag på att jag borde vara mer tjockskallig än vad jag är för min hjärna är så överfylld med information och väldigt mycket onödig sådan. Jag kan ju inte bara tänka en tanke en gång utan jag behvöer göra den till en process väldigt ofta. 
Just nu är det så mycket i min hjärna så jag ägnade några timmar igårkväll/inatt åt att försöka gå igenom allt och sortera informationen (om man nu kan sortera i sin egen hjärna). Nästa vecka är kaosets kaos för mig. På måndag börjar tentaskrivandet, jag har en tenta då mellan 9-13. Som jag pluggade på igår i nästan 7 timmar och dagen innan det typ lika länge. Så det känns som att den sitter. Jag hoppas det. På måndag är det ju dessutom min födelsedag, som jag kommer att få fira i tentasalen och sen hemma med mig själv. Sen på tisdag är det pluggdag, för på onsdag mellan 15-19 är det dags för nästa tenta. Det suger att den ligger så sent för jag hade gärna ägnat onsdag em åt att plugga på torsdagens tenta men så blir det ju inte då. Utan den får jag ägna mig åt i helgen istället. Sen har jag ett individuellt arbete som är på lika många poäng som en tenta som jag egentligen skulle lämnat in igår tänkte jag men jag orkade verkligen inte sätta mig med boendekostnadskalkylen när jag kom hem vid 20.45 i onsdags. Så jag ska fixa klart det också i helgen, det är inte så svårt. Så jag siktar på att lämna in det på måndag. Trots att det inte ska vara inne förren den 30 mars egentligen men då är ju jag inte hemma. 
 
Ni hör ju vilka glammiga dagar jag har framför mig. Sen på torsdag klockan 13.00 kan jag äntligen pusta ut. Trodde jag ja, men det kan jag inte. För jag ska tvätta, städa, och packa. Ska försöka få med mig mycket hem till Stockholm nu, allt för att underlätta flytten hem igen i sommar. Sen på fredag vid 09.20 går min buss som tar mig till flygplatsen och så är jag framme i Stockholm vid 12.30 ca. Då kommer jag att åka direkt till jobbet för att se vad de har för sig där. Träffa upp Linnea (som jag saknar henne nu) och så ska vi packa om våra väskor litegrann, säkra upp om någon skulle komma bort. Sen klockan 02.53 på natten kommer vår bil som ska ta oss till Arlanda. 06.30 lämnar vårat plan Arlandas terminal 2 och vi ser så mycket fram emot att komma iväg. 
 
Där har ni det, en del utav det som jag försöker råda bot på i min lille hjärna. Men nu hör jag mamas röst i min skalle "ha inte så höga krav på dig själv, du kan inte göra mer än ditt bästa" så jag försöker tänka på det och bara andas och tro på mig själv. Det är ju trots allt bara livet hörrni, och livet är det finaste vi har. 
 
Tack för mig hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0