FY FAN FÖR ER

2017-01-16 / 16:12:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Detta är extremt argt inlägg till alla er som säger att ridning inte är en sport! Jag utamar er på 30 minuter i sadeln så ska vi se vem som flåsar som en girs och har träningsvärk i precis hela kroppen. Sen efter det, då kan ni HÅLLA KÄFTEN! Jag är så less på alla dess glåpord om att hästen gör hela jobbet och det är väl ingen match att styra en sån där. Nej, men sätt dig gärna du på en pålle som är 600 kilo muskler och se om du kommer över ett hinder på 160 cm. SKULLE INTE TRO DET! 
 
Det må vara lätt att säga att det är en sport som enbart handlar om pengar och att Roffe inte skulle kunna sätta sig på en ardenner och göra det han gör. Nej, men det är väl jävligt självklart. Louis Hamilton skulle inte kunna sätta sig i en traktor och vinna F1. Det är för att traktorn är avsedd för jordbruk precis som ardennerhästen. Men vem som helst skulle inte kunna sitta upp på Casall och vinna EM-guld heller och jag tror att Roffe har större chans att hoppa en ardenner än vad du som säger dessa idiotiska påståenden har chans att vinna EM-guld i hoppning. 
 
Ikväll är det Idrottsgalan och det är fem år sedan som Rolf-Göran Bengtssom vann Jerringpriset efter rekordhöga röster och ikväll så hoppas jag verkligen att det är Peders tur, han är så värd det. Mer uppmärksamhet till ridsporten och mer priser till fantastiska ryttare! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0