Året var 2016

2017-01-01 / 23:46:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er och gott nytt år! Nu har vi lagt 2016 bakom oss och välkomnar 2017 med öppna armar. Jag brukar ju alltid göra en årsresume här på bloggis där jag går igenom månad för månad, kolla tillbaka i  arkivet på december -13, -14, 15 om ni vill se dem. Men nu känner jag bara att jag inte orkar. Så jag kommer därför att bjuda på en liten lista ifrån 2016 istället. 
 
Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Svår fråga, jag vet inte. Jag tror inte det. 
 
Vilka länder besökte du?
Sverige (hehe), Italien och Danmark. 
 
 En mobilanteckning:
 
 
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Eh ja, typ alla. 
 
 Vilket datum från år 2016 kommer du alltid att minnas?
13 augusti, Veronica Maggios konsert på Stadion. Magiskt! 
 
 En gång du grät:
Gråter lite titt som tätt, speciellt i Luleå för då har jag sån obotlig hemlängtan hela tiden. 
 
Vad var din största karriärsmässiga framgång?
När jag flyttade från småbarnsavdelningen till storbarn? Hehe, eller när jag började plugga igen. 
 
Och din största framgång privat?
2016 har varit ett framgångslöst år. 
 
Favoritprogram på TV?
Räknas ishockey? 
 
Bästa läsupplevelse?
Läser så sällan, sist var väl i Italien. Läste Livet efter dig. Den var bra. 
 
Bästa tv-serie?
Om det bara gäller 2016 så får jag nog säga Skam. 
 
 Bästa film?
Kollar verkligen aldrig på film. Sista Beck kanske? 
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
Jävla Elektrisk med Marcus och Martinus, det var det enda ungarna skulle höra på jobbet. 
 
 Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Helt klart gladare till en början men nu när jag är tillbaka i Luleå så är det skit igen. 
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat mina vänner och tränat. 

Den maträtt du åt oftast 2016?
Pasta! <3

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Jag hade först middag hemma med ett gäng underbara människor, sen dansade jag och Linnea vidare till East en snabbis, sen drog vi på någon konstig hemmafest på Odenplan (?) för att sen dansa in på Hells Kitchen. Stannade där till stägning vid 05 och var väl hemma vid strax efter 06 någongång. Det var fett!

Vad spenderade du mest pengar på?
MAT helt klart! 

Högsta önskan just nu?
Att bli klar med skolan och få lämna Luleå bakom mig för att aldrig mer åka dit. 

Vad fick dig att må bra?
Linnea! Hon får alltid mig att må bra. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag är målinriktad och trots att jag mår skit i Luleå faktiskt vill bli klar och kämpar på. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Plugga hårdare

Vad ser du mest fram emot 2017?
Att bli färdigutbildad, få min registrering och börja jobba som Fastighetsmäklare.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0