-

2017-01-10 / 13:43:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Har ägnat förmiddagen åt plugg så nu tyckte jag att jag förtjänade en paus och den tänker jag ägna till att uppdatera er litegrann. 
 
Ibland blir jag så jävla less på mig själv. Jag är i någon period just nu där jag som tidigare nämnt har alldeles för mycket tid i min egna hjärna. Jag ältar och ältar saker och jag är så missnöjd med precis allt. Jag önskar så ofta att jag var så mycket mer. Jag har så svårt att sova om nätterna för att jag bara tänker på så mycket saker som jag egentligen bara borde släppa och låta vara. För det är ju trots allt inte världens undergång, jag är inte sämst bara för att allt kanske inte alltid går min väg. Men det är då min prestatinsångest kommer krypande och jag är rädd att jag kommer att få släpa på den för resten av livet. 
 
Hade ni det lika tufft i 20-årsåldern? Jag har påbörjat min sista termin på universitetet nu, nu ska jag alltså bli vuxen på riktigt? Jag vet inte om jag känner att jag är där mentalt än. Jag får bara mer och mer ångest ju mer jag funderar på det och jag kan inte bara tänka att det löser sig. För det gör det ju inte. Någon (jag) måste ju lösa det. Jag får panik av att inte ha hundra procent kontroll. Jag vill veta vad jag ska göra imorgon och dagen efter det. Jag vill inte tänka på att om 6 månader så är jag utan allt, det skrämmer mig. Jag vill ha allting planerat. Jag har väldigt svårt för att göra saker för första gången, tanken av att jag ska påbörja en egen karriär om lite mer än ett halvår skrämmer mig så fruktansvärt. 
 
Jag är en sån skör människa så ni anar inte, jag delar väldigt sällan med mig av något utåt sätt men jag tar år mig av precis allt. En kan ju tycka att det skulle vara stärkande men jag vet inte det ja. Jag tror att jag är extra skör nu också när det känns som att det är så mycket som förväntas av mig och jag känner att jag bara skulle vilja gå och lägga mig under en sten. 
 
Jag vet inte vad jag vill få ut av det här, typ att jag bara är en liten vilsen själ på denna jorden som är orolig över exakt allt. Har ångest för i princip det mesta och känner att jag vill ha en pausknapp för att bara hinna andas litegrann. 
 
Nu ska jag fortsätta plugga inför tentan som är på torsdag. Jag tänker att jag ska försöka sitta till ganska sent idag för imorgon har jag lite ärenden som jag måste uträtta. Jag ska belöna mig själv med att ÄNTLIGEN fixa mina naglar imorgon, har bara två som sitter kvar sen jag gjorde sist i början på december. Sen måste jag köpa nya pennor till tentan för jag insåg att jag inte har stift i en ända, samt köpa lite tentagottis. Sen hörrni, efter torsdag är jag ledig i 4 dagar innan den nya och näst sista läsperioden börjar. Då ska jag göra absolut ingenting! Ut och promenera en del om det är fint väder. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0