Hejhej hemskt mycket hej

2016-09-29 / 18:16:21 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Nu var det ett tag sen igen, till mitt försvar så försöker jag med den där jävla mobilappen men jag får ju inte upp några bilder i den så det blir bara pannkaka av alltihop. 
Vad har hänt sen sist? När bloggade jag ens sist? Vi börjar i förra veckan, förra fredagen närmare bestämt.
Äntligen är min favoritsäsong igång och det var dags för hemmapremiär i lördags. Jag tog flyget ner till Karlskrona på fredagkvällen. Redan kl 11.00 på lördagen drog vi igång med Camp KHK #2, vi käkade lunch för att sen vid 14.15 marschera tillsammas till arenan. Vi var väl upskattningsvis runt 300 presoner och det var såå himla kul. Lite som att ha en andra familj, alla brinner för Karlskrona Hockeyklubb. Jag parkerade mig i klacken och det var en så frukansvärt rolig kväll. Någonstans i mitten på andra perioden så började rösten att ge sig. Karlskrona vann i alla fall med 3-1. Sen på söndagen så red jag igen för första gången på tre år, det var sååå kul och jag njöt verkligen. Dock inte nu längre för träningsvärken gör sig påmind i varje steg. 
 
Veckan har bara flutit på med jobb. Sen finns det ju vissa fördelar med att bo på tre ställen i detta landet. Jag kommer att få se grabbarna mer än på hemmaplan, sen är hemmaplan alltid hemmaplan men vafan. Jag siktar på att åka ner en helg till innan det bär av till Luleå igen. Men till sak, igår var det match på Hovet mot Djurgården. Jag, pappa och brorsan satt bänkade i bortaklacken och det var drag där också ska ni veta. Första perioden var lite trög men sen i andra var det som att någon öppnade en sluss. Jag tror att Djurgården var och köpte korv eller nått. Karlskrona vann matchen med 0-4. Det var en lycklig orange skara på sektion A6 i Hovet. På lördag väntar Färjestad, det kommer bli spännande. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0