MrMadhawk!

2016-10-12 / 21:58:16 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Jag kunde inte sagt det bättre själv så jag citerar bara var Johan Svensson (MrMadhawk) skrev nyss. 
 

"Karlskrona vann ikväll sin sjätte raka match, när man slog Växjö borta efter straffar.
När jag tänker på att Karlskrona kom dyngsist under förra säsongen i SHL, så tänker jag på den situationen som uppstod 2012 och 2013.
Ni minns väl?

Karlskrona kom dyngsist i HockeyAllsvenskan sin första säsong. Man räddade sig kvar via straffar mot Huddinge i kvalserien. Det var ruskigt nära att man åkte ur.
Säsongen efter, alltså hösten 2013, så var man ett helt annat lag. Man inledde med fem raka segrar i HockeyAllsvenskan och förlorade först i omgång 6 mot Oskarshamn. Man ledde serien och torskade inte hemma förrän i slutet av december, när Malmö, som sedan vann serien, vann mot KHK i deras hemmaarena.

Nu då?
Sist förra säsongen. Verkligen dyngsist.
Och vad händer nu?
Man öppnar SHL med sex segrar på sju matcher.
Jag ser verkligen väldiga likheter med den hösten man gjorde sin andra säsong i HockeyAllsvenskan. Från sist till ett topplag. Man blev slutligen femma i allsvenskan det året.
Säsongen efter, alltså 2014/2015, så gick man upp.

Hur går det for KHK i år, och hur går det nästa.
Fortsätter man upprepningen, så vet vi vilka som står för med bucklan i april 2018…" 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0