Back to back

2016-10-09 / 19:45:04 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Igår var andra matchen i KHKs back 2 back möte med Rögle och gissa vilka som gick segrande ur den bataljen. KHK - Rögle 2-0! 
Varenda en står med gapande mun och undrar vad som händer och om och om igen får vi höra att vi är "superjumbon från ifjol". Men för sjutton släpp det nu, ska vi få höra det hela säsongen? Glädjs med oss nu när det går som på räls istället för att älta det gamla hela tiden. Trött blir man. Läste även någonstans att KHK kommer ju ändå inte vara i topp länge till för nu väntar "de tyngre lagen i SHL". Har du som skrev det varit i framtiden möjligen? Nä, tänkte just det. Knip igen tills fakta ligger på ditt bord. 
 
– Vi har inte uppfunnit något. Förra året gjorde vi väldigt många individuella misstag. Det går inte att vinna då. Och bara för att vi tar bort misstagen så tycker folk att vi spelar tråkigt. Ja, men det är klart att de vill ha lite frilägen. Men ska vi ge dem fyra-fem frilägen så att vi är roligare att möta? Det funkar inte så. Jag tycker vi spelar ganska bra nu, hela laget har stäppat upp, säger Alexander Bergström.
 
Tackar Berga för de kloka orden och med det tackar jag för mig denna söndag. Nu vill jag bara att denna veckan ska gå i rasande tempo så jag på lördag får tillsammans med gänget på Sektion Orange skrika fram grabbarna till ytterligare en seger. 
 
Sen hoppas jag att oktober i allmänhet går fort, jag är så less på min situation just nu så det finns inte. Känner mig lite som en bomb på två ben. Jag är mestadels bara trött på livet och aldrig riktigt glad. Jag längtar till min egna lägenhet, till att få vara själv. Jag behöver det mer än allt just nu. Sen längtar jag till 2017. Det kommer bli ett år av nya prövningar, utmaningar och en bättre känsla än den som varit. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0