Det eviga middagsproblemet

2016-11-19 / 17:45:40 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Varje dag går jag och grubblar över vad jag ska äta till middag. Jag har någon dille just nu på potatismos men har insett att jag inte kan äta det varje dag. Jag tycker att det är jättekul att laga mat men jag tycker det är förbannat tråkigt att handla och att släpa matvaror på bussen. Jag försöker ändå äta varierat och gå runt på det mesta. Jag vill dessutom gärna försöka äta vegetariskt åtminstone 2-3 dagar i veckan. Det behöver ju inte vara så komplicerat, idag blev det en superenkel pastarätt som jag hittade på någon hemsida. Sökte på middagstips och då dök det upp. Passande nog hade jag allt hemma och la även till lite egna ingridienser. Pasta kan göras så mycket roligare av att bara kokas med tex chili och vitlök. Så det blev dagens. Pasta kokt med chili, vitlök, basilika och cocktailtomater. Resultatet blir lite som nudlar fast lyxigare. Hade i lite bladspenat och rev parmesan över på slutet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så gott de såg ut

Postat av: Felicia Holmgren

Gott :)

2016-11-19 @ 22:28:11
URL: http://nouw.com/ffeliciaholmgren

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0