Italien i miniatyr

2016-07-13 / 23:46:05 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()

Hejhej! Nu har en ju gått och blivit sjuk också..Linnea blev dålig ganska direkt när vi kom hit och jag trodde verkligen att jag skulle klara mig men inte då. Igår började det, snorig och hostig. Men vi gör ju inte direkt något jobbigt här så det går bra.

Nu ska ni få höra om dagens äventyr, sätt er bekvämt och hämta popcorn för nu blir det läsning på hög nivå. JK, men nästan.
Redan vid 12 idag började det mulna och vi har spenderat 7 dagar i solstolen nu så vi börjar bli lite smått rastlösa om dagarna (jag har läst 3 böcker) så vi bestämde att vi skulle hitta på något. En liten bit från vårt hotell ligger der något som heter Italien i miniatyr. Vi tänkte att vi promenerar dit, der skulle ta typ en halvtimme. Jo men visst, möjligen om man springer. Vi gick i evigheter kändes det som. Sen finns det ju inga trottoarer i detta landet så man får ju bara gå och be för sitt liv. Men vägen dit gick bra. Parken var mysig, det var verkligen hela Italien på en liten yta. Det fanns även lite attraktioner man kunde åka, en skojig flumride (Filippa 7 år) och något tåg som gick över och runt hela parken. Vi var där en stund och mös runt. Sen tog hungern över och det bästa av allt, utanför entrén låg det ett Donken! Vi käkade och såg att det började samlas lite folk vid busshållsplatsen utanför fönstret. Skönt att slippa gå tillbaka tänkte vi. Men det skulle vi ju snart få äta upp.

Klev på bussen som kom, hur fel kunde vi komma liksom. Den borde väl gå till Rimini Centro som typ alla andra. Men vi kom bara längre och längre ut på vischan. Tänkte att der borde ändå vara lugnt för det lär ju gå en buss tillbaka samma väg. NEJ! Det vars bara att hoppa av och börja knalla. På en landsväg..bilarna och lastbilarna körde väl 70 typ. Vi gick där i vägrenen och folk tittade väldigt underhållande på oss när de susade förbi i sina bilar.

Men det slutade lyckligt. Har gått lite drygt 1.1 mil idag och runt 14 000 steg tack vare det. Där fick man för lite nöje och Donken.

Vi var glada att vi hade våra liv i behåll och har ägnat kvällen åt pizza och film på balkongen. Mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0