September 2014

2015-09-03 / 15:33:34 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er! Jag tänker att det ska vara slut för ett ltiet tag på deppiga inlägg. Trots att jag inte mår bra alls så försöker jag göra varje dag så bra jag bara kan. Tänkte att nu när vi har klivit in i September så kör vi en liten tillbakablick på vad jag sysslade med i September 2014. Det var ju en rätt omtumlande tid i mitt liv. Från att vara helt ovetandes till att sitta på ett plan för att flytta till Luleå. 
 
 
Den första september fick jaf mitt antagningsbesked och dagen efter när klockan var 21.15 så lyfte mitt plan från Arlanda. Jag landade i Luleå ca en timme senare och var vilsnast i världen. Jag hade inte längre någon. Det var jag som skulle bli vuxen på en dag och klara mig helt själv. Fick i alla fall hjälp från bussen ner till vandrarhemmet som jag spenderade alldeles för många månader på. 
 
 
Skolan drog igång och allting kändes bra. Jag hade ju tyvärr missat hela nolleperioden men kom upp lagom till Norrskensröjet. Det är faktiskt helt jävla sjukt att jag på lördag ska gå på Norrskensröjet igen. Fast inte som nolla utan som tvåa den här gången. Slänger upp lite bilder från det. 
 
 
 
 
 
 
Hann inte alls med att känna efter när jag flyttade upp hit och hemlängtan kom ifatt mig ganska snabbt. Det är en ganska maffig sak att göra när man är ganska nybliven 19-åring. Sen dagarna efter fick jag halsfluss på halsfluss och mådde riktigt jävla kasst. Gick 10 dagar på penicillin följt av ytterligare 10 dagar då första kuren inte hjälpte. Hoppas att jag klarar mig i år! *peppar peppar* 
Ja, men det var väl ungefär det som var mitt september förra året. Plugg och halsfluss. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0