100 frågor (igen)

2015-09-03 / 16:06:59 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Kör en lista som jag gjorde för typ ett år sen. Ska se om jag har ändrats något. 
 

1. Hur gammal är du om fem år? 25 härliga jordsnurr. 
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Idag tillbringade jag två timmar med Carro, Jess, Caj, Line, Elvira och Kaj (och typ resten av min klass) 
3. Hur lång är du? 177 stolta centimetrar
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Var på Philm i skolan i söndags och såg Jurassic World.  
5. Vem ringde du senast? Till Carro
6. Vem ringde dig senast? Det var Jonne 
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det allra senaste var en bild på Carros badrum, men innan det skrev hon "Haha!! Ja" och två skrattsmileys. 
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det spelar inte någon större roll
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sen länge.  
10. När såg du senast din mamma? Så himla länge sen. Den 14 aug typ. 
11. Vilken ögonfärg har du? Mörkbruna 
12. När vaknade du i dag? 06.45 ringde klockan
13. Vilken är din favoritjulsång? Jag vet faktiskt inte, svårt. 
14. Vilken är din favoritplats? Någonstans där det är varmt och man kan bada i blått hav. Sen Stockholm och Karlskrona. 
15. Vilken plats föredrar du minst? Luleå lol  
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag 30 år. Har kanske en unge, en mansvän och ett fett jobb 
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att ha uppdragen rullgardin, var så himla rädd att någon skulle kolla på mig när jag sov. Satte kassettband i kanterna av rullgardiner för att vara extra säker. 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattade idag åt en kille i klassen som satt och googlade "marklyft barfota" (Dont ask, jag vet inte) 
19. Hur stor är din säng? Min egna säng är 160 cm men nu trängs mina jag på 90 här i Lule. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar. Bästa 10 000 jag någonsin har spenderat. Min Macbook är min bebis. 
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på. Helst med. 
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, det är alltid lagom. 
23. Hur många landskap har du bott i? Blekinge, Södermanland och nu Norrbotten så tre. 
24. Vilka städer har du bott i? Karlskrona, Stockholm och Luleå
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, alla dagar i veckan. Om det inte är mitt i sommaren. 
26. Är du social? Ja, men det tycker jag väl.
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry´s Half baked. Den tar alla priser, alltid! 
28. Vilken är din favoritefterrätt? Wow, ska jag bara välja en?! Sandwichglasstårta
29. Tycker du om kinamat? Nä fy. 
30. Tycker du om kaffe? Oh ja! 
31. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice och KAFFE
32. Sover du på någon särskild sida? Jag gillar att ligga på vänster sida av sängen för jag ligger helst på höger sida av mig själv.  
33. Kan du spela poker? Grundreglerna kan jag väl men nä, inge vidare. 
34. Tycker du om att mysa/kela? Ibland  
35. Är du en beroendemänniska? Nej, det är nog inte så mycket jag är beroende av. 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej jag gör faktiskt inte det. Men om jag får skryta så fyller jag år på samma dag som Fernando Torres. 
37. Vill du ha barn? Ja men det vill jag nog. Jag gillar inte barn men jag är ganska bra på att tampas med dom. 38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska..och inget mer. Jag tror jag kan franska ibland. 
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, jag är en väldigt hel människa. 
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag är rädd för allt i havet men ändå båda. 
41. Vad spenderar du helst pengar på? Sorligt nog mat. Jag lägger väldigt mycket pengar på mat. Och dyra kläder. 
42. Äger du dyrbara smycken? Jag äger ju en klocka från MK som är värd närmre 4000 om det räknas som dyrt. 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Dessertmästarna..Skoja, Masterchef och Paradise Hotel.
44. Kan du rulla med tungan? Japps
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag tror att det är någon av mina föräldrars kompisar. Eller min morbror, han är ganska kul.  
46. Sover du med gosedjur? Faktiskt inte. 
47. Vad har du för ringsignal? Standard iPhone, den som får alla att rota i sina fickor. 
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Något kanske 
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En rabattkupong som ligger på bordet. 
50. Flirtar du mycket? När jag är full så gör jag det, ojoj. 
51. Kan du byta olja på bilen? Google vet hur man gör och lär mig. 
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Woop, nej. 
53. Vilken var den senaste boken du läste? Hennes iskalla ögon av Carin Gerhardsen
 54. Läser du dagstidningen? Lite nu och då. Men i appen på luren. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Det gör jag inte. 
56. Dansar du i bilen? Jadå och sjunger. Högt och falskt. 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol kanske  
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Krafsade ner min födelsedag i Jessicas almanacka idag hehe
59. När var du i kyrkan senast? När jag och mamma var på Gotland i maj. Satte ett litet ljus för morfar och gammelmormor 
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Tobias Enström, det finns ingen som honom! 
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Vi tältade med familjen för några år sedan i Småland. En vecka kanske vi stannade. 
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Pappa ställde upp för någon dag sen. 
63. Vad lyssnar du på just nu? Freedom med Pharrell Williams
64. Har du varit med i tidningen? Var med i tidningen var och varannan dag när jag var mindre. I byhålor har dom inte så mycket att skriva om. Eller så råkade jag vara med på alla event som tidningen var på. 
65. Vad är det konstigaste du ätit? Åt en matsked med flingsalt en gång. Lång story, vidrigt var det. Hon som tvingade mig att äta det också. 
66. Vem såg dig naken senast? Mamma typ
67. Vad är det för färg på din tandborste? Svart och blå med en älg på.  
68. Hur imponerar man på dig? Jag älskar månniskor som är genuina och menar allt de gör. 
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Mamma! 
70. Har du någon piercing? Örongen, tungan och naveln.
71. Din största vinst? Jag vann ofta sånadära stora choklader på grönan förut. 
72. Civilstånd? Perfectly Lonley
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Ansiktsboken, diverse bloggar, youtube och annat skit. 
74. Är du fåfäng? Nej, det vill jag inte påstå. 
75. Ångrar du någonting du gjort? Jag tror det. Men gjort är gjort. 
76. Hur gammal är din pappa? 44 barre
77. Vilket är ditt drömjobb? Mäklare. 
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka på en såndär resa till Asien eller Australien och bo på sunkiga hostels. 
79. Vad har du haft för husdjur? Hund, katt och orm. 
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? 
1.  Jag gillar inte att ha saker på mina händer. Typ bulldeg, vantar eller annat kladd.
2. Jag är extremt rädd för att vara ensam
3. Jag skulle typ kunna se mig själv i PH 
81. Svär du ofta? För ofta
82. Sverige när det är som bäst? En jättevarm sommardag på sjön. Med fina vänner, kubb och öl. 
83. Kan du åka slalom? Haha, nej
84. Vad har du ätit i dag? Yoghurt och macka till frulle bara. Lite djungelvrål med (a)
85. Vad har du för utbildning? Gymnasie och fastighetmäklare om typ 8 månader
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Just nu ingen. För jag har inte tränat på länge men annars är jag ganska nöjd överlag. 
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Får man säga tänderna, eller fötterna kanske. 
88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är väldigt snäll! Enormt omtänksam och givmild. 
89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag är lättirriterad och oftast på småsaker. Tar lätt illa vid mig. 
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Jag vet inte. Mahatma Ghandi och Nelson Mandela kanske. 
91. Saknar du något? Min familj/släkt. Min bästis. Kanske något annat också. Massa pengar. 
92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja men det tycker jag. Då får man känna sig lite speciell för en dag. 
93. Vad gör dig ledsen? Människor som behandlar andra människor utan respekt. 
94. Vad gör dig glad? Vänliga främlingar och när någon visar mig uppskattning.
95. Har du varit gift eller förlovad? Nein. 
96. Vad ska du göra i helgen? Gå på Norrskensröjet på lördag och bara ta det riktigt lugnt på söndag. 
97. Vad är det knasigaste du gjort? Oj, den listan kan göras så lång. Massor! 
98. Vad har du för laster? Sömn och saltlakrits
99. Vem är din förebild? Michael Jackson, Beyonce, Ted Gärdestad och Harry Potter.
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Hämta min tvätt från tvättstugan. 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0