Har karman vänt nu?

2015-11-16 / 23:16:51 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Kan det vara så att om man tar ett rätt beslut så följer flera med det? Jag tror på det just nu i alla fall. Jag valde ju att ta ett studieuppehåll på ett år för att jag verkligen behövde det. Jag behöver lära mig att lyssna mer på mig själv och inte leva i 190 konstant. Har jobbat nu varje dag sen två veckor tillbaka och trivts som handen i handsken. Visst har det varit vissa dagar då man bara velat skjuta sig själv pga att vi är lite dåligt med personal och därmed blir det vrålstressigt. Men jag kan inte låta bli att se charmen i det ändå. Idag fick jag frågan om jag ville kliva på ett 75-100% vik till nästa termin och ingen blev gladare än jag. Kände mig lite smickrad faktiskt. Det är ju alldeles perfekt och precis vad jag behövde just nu. 
 
Var ju på en annan intervju förra veckan och tror faktiskt att jag fick det jobbet också, hon hade ringt mig i fredags med kunde ju inte svara då, jag har aldrig telefonen med mig på arbetstid. Sen har jag dragit mig för att ringa tillbaka och idag kom meningen med det. 
 
Är det nu man ska tro att allting har en mening och att det faktiskt alltid blir bra i slutändan bara man har lite tålamod och tro på sig själv? Kanske det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0