En månad kvar till julafton

2015-11-24 / 22:11:55 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
1. Pepparkakor eller lussebullar? Inget helst, är väl inget megafan av något av det. 
2. Skumtomtar eller knäck? Skumtomtar! 
3. Ischoklad eller marsipan? Absolut inget. uscha! 
4. Köttbullar eller prinskorvar? Morfars köttbullar var de bästa! Men köttbullar alltså! 
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka, helst den 23e som en kvällsmacka. 
6. Lax eller sill? Lax! Fy för sill. 
7. Sylta eller pastej? Urk, inget! 
8. Paradis eller Aladdin? Äh..vad är skillnaden? 
9. Revbensspjäll eller Jansons? Revben!! Mums. 
10. Glögg eller julmust? Julmust, gillar inte alls glögg. 
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Rödbetssallad, yum. 
12. Ris a la Malta eller gröt? Gillar inte, hehe
13. Hemma eller borta? Helst hemma. 
14. Utomlands eller Sverige? Det tror jag inte spelar mig så stor roll. 
15. Ge eller få? Både och. 
16. Mysteriet på greveholm eller Sunes jul? Greveholm alla dagar i veckan! Bästa kalendern någonsin. 
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender är ett måste! 
18. Plastgran eller äkta? Äkta annars kan det vara. 
19. Arne weise eller Ernst? Men båda. Fast med Ernst. 
20. När vill du att första snön ska falla? Helst i mitten på december. 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Vi bor i Sverige hallå.
22. När är det dags att pynta? Nu! Det är ju första advent i helgen
23. Kan du komma på något negativt med julen? Jobbigt att plocka ner allt pynt igen och äta julmat i tre veckor efter julen är över. 
24. Favoritjulfilm? Love actually! 
25. Favoritjulkalender? Mysteriet på Greveholm såklart! 
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Nej, det räcker gott och väl. 
27. När öppnar du dina julklappar? Några på morgonen på julafton, de som ligger i strumpan. Sen är vi har samlats allihopa och ätit god mat och sett Kalle. Sen har jag ofta två jular, en med mamma och en med pappa. 
28. Favoritjuldoft? Pepparkaka och Clementin. 
29. Vad framkallar mest julstämning? Julbaket och julpyntningen med hög julmusik! 
30. Vad är viktigast med julen? Att man har det bra med de man älskar mest. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0