Söndag

2015-03-22 / 12:32:39 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Det var den helgen det hörrni, den är ju inte helt slut än men det känns så. Söndag är för mig en riktigt tråkig dag, speciellt nu när den bara består av massa plugg. Det är en dag som bara springer förbi, ingen som man lägger speciellt mycket energi på. Men jag glädjs åt att det är Så ska det låta ikväll. Ja, jag är en tönt. 
 
Just nu sitter jag och går igenom bokföringen igen inför morgondagens tenta, men jag är så extremt osäker på det där. Kommer gå och skriva tentan imorgon mest för att känna på den. Men jag kommer inte klara den så jag har bestämt att jag kommer att spara den till sommaren. Då har jag hela sommaren på mig att försöka sätta mig in i det lite mer och då kunna ta det i min egen takt. Så jag har lagt nästan all min fokus på samhällsekonomin nu. Det känns skönare att klara en kurs och spara en till sommaren än att man blir stressad över att ha pluggat halvt till båda och därmed inte klara någon. Så det känns bra. 
 
Jag kolla klart på dessa videor om bokföring sen ska jag åka till gymmet. Första gången på sjukt länge jag är där. Mår så fruktansvärt dåligt över att jag måste prioritera bort det under TentaP, borde inte göra det egentligen för jag vet att jag mår bättre när jag får träna för det är det jag brinner för väldigt mycket. Kollar på Gladiatorerna och drömmer om att få ha en sån vältränad kropp. Så äcklig som jag känner mig nu har jag inte känt mig på jättelänge. Det beror så mycket på att jag är så stressad över tentorna och därmed så blir det att man prioriterar skräpmat och ingen träning. Allt blir bara sämre när jag gör det så jag vet inte varför jag utsätter mig för det. Är redan sönderstressasd över tentorna och nu är jag lika stressad över att jag känner mig superäcklig och tjock. Skärpning och uppryckning. Jag vet att jag kommer må så bra när jag går från gymmet senare, trots att jag har förlorat nästan två timmars pluggtid. Men det är så värt det för då slipper jag ha magknip över att jag ser ut som en grå blobb. 
 
Så det var väl ungefär det jag ville dela med mig av till er denna söndagsförmiddag. Vi hörs förmodligen ikväll igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0