Fobi

2015-03-25 / 16:30:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Satt och surfade runt lite på Youtube i vanlig ordning och hittade ett klipp om en tjej som berättade om sin fobi. Jag kände med henne, då jag som många av er vet har en extrem fobi för spindlar. Jag vet inte vad det är med just spindlar som jag tycker är så extremt obehagligt, men något är det och jag vill inte vara i närheten av en spindel någonsin. Bland det värsta som finns, men som man kanske inte säger rätt ut det är när någon driver med ens fobi eller inte tar den på fullt allvar. När folk ska trycka upp en spindel i mitt ansikte eller om jag skriker till för att det är en spindel i min närhet och folk skrattar eller ber mig ta bort den själv, då får jag sån extrem panik och det är ofta att jag börjar gråta. Det är verkligen INTE roligt. 
 
Någonting som jag inte har berättat är att jag tycker att bland det värsta med att ha flyttat hemifrån och bo ensam är att jag ständigt är rädd att det ska komma en spindel och att jag då inte vet hur jag ska få bort den. Det absolut värsta tänkbara är ju att den skulle gå in under sängen eller liknande och att jag inte skulle ha koll på den längre, och att den sen skulle dyka upp i närheten av mig. Behöver min mamma som kan ta bort den då. 
 
Men till alla er som tycker att det är kul att driva med folk som är rädda för någonting. Tänk på att det skapas någon form av panik inom personen som är rädd. Det är någon instinkt som kommer att man vill fly fortast möjligt. Eller som jag, bara börja gråta av panik. Det är verkligen inte kul och jag ber er respektera att detta är min rädsla och jag vill inte ha den upptryckt under näsan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0