En irritation

2015-06-21 / 14:21:51 / Permalink / Tankar & Funderingar / Trackbacks ()
Jag vet faktiskt egentligen inte riktigt hur många gånger man kan skiva ett inlägg om hur man önskar att folk delade samma värderingar som en själv, men eftersom folk verkar totalt dumma i huvudet så tar jag tillfället i akt (nu när jag bär på en ilska inombords) att nämna det igen. 
 
Jag är så trött på egoistiska människor, människor som säger en sak och gör en annan men framförallt människor som säger något och sen inte håller sitt ord. Det är inte acceptabelt att sprida tomma ord omkring sig, då är det bättre att hålla käften. Men värst av allt är kanske de som fungerar på detta vis men inte fattar det själva. Förstår man inte hur illa andra kan ta det? Att känna sig lurad, struntad i eller rent av skiten i är frukansvärt och det borde alla med en normal hjärna förstå. Jag är så äckligt less på att spendera tid på människor som fungerar så. Ta en funderare och du kanske känner igen dig. Då tar du tillfället i akt nu att ändra på det vidriga beteendet. Sluta såra och visa respekt och hänsyn. 
 
Om det är något som jag är bra på så är det fan att hålla mitt ord, meddela ändrade planer och hålla människor uppdaterade om det är någonting som skulle strula. För det gör man! Jag lovar inte saker som jag vet att jag inte kommer hålla, jag lovar framförallt inte saker och sen låter det rinna ut i sanden. För jag är en så jävla snäll människa som aldrig skulle önska någon någonting illa. 
 
Jag är lika trött på att alltid vara den som ställer upp, alltid vara den som åker, alltid vara den som finns som en plan B. Jag nås alltid på min telefon och min dörr är alltid öppen. Kanske att det är dags att sluta flänga som en idiot och låta folk faktiskt offra sig lite för att komma till mig för en gångs skull. Det är något jag värdesätter så högt. 
 
Jag är så glad och tacksam att jag har en person som jag älskar mer än allt, hatar mer än allt, bråkar med och blir sams lika fort och det är för att ingen förutom du värderar likadant som mig. Det finns några som jag kallar mina bästa vänner men det finns en som alltid kommer prioriteras före allt. Jag är så glad att jag kan skrika ut min ilska tillsammans med dig och att vi sen kan konstatera att vi är perfect match. Hyllas ska de som hyllas borde! Du är så jävla bra och jag är så jävla stolt över att kunna kalla dig min bästa vän. Du är min störtsta finne i röven men även den som har hårdast grepp om mitt hjärta. 
 
Det var dagens ilska. Ni som känner er träffade, det var meningen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0