När bägaren rinner över

2015-01-11 / 14:56:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Alla har vi en gräns, min är jävligt lång och hög. Men när man når min gräns, då jävlar. Folk som känner mig vet att jag sällan är riktigt förbannad, det krävs väldigt mycket för att få mig att bli arg. Även om jag blir irriterad lätt så går det över lika fort. Men idag har min bägare runnit över, jag har varit så jävla förbannad så jag var tvungen att gå till gymmet för att ta ut min ilska på mina axlar (ångrar det lite nu, inte så skönt). 
 
Som jag sa är det få saker som får mig pissed off men något som får mig att koka är 1. När människor inte håller vad de lovar och 2. När man som vuxen inte behandlar andra, både vuxna och barn med respekt. 
Kalla mig PK eller vad fan som helst men rätt ska fanimej vara rätt. 
 
Fallet till min frustration idag ser ut såhär. Rätta mig gärna om jag har fel eller om ni tycker att det är konstigt att jag reagerar. Jag och Carro har varit i kontakt med en person som ska hyra ut sin lägenhet, vi har haft telefonkontakt och personen lät då väldigt trevlig och positiv till oss. Vi bestämde att vi skulle få komma och kolla på den idag efter lunch. Vi skickade iväg ett sms igår och frågade om det var okej att vi dök upp idag vid 12.30, varpå vi inte fick svar. Men vi tänkte att kan kanske hade uppfattat det som en konstaterande. Så vi möttes upp idag vid 12 för att promenera till lägenheten, det är snorkallt ute. Vi hade inga problem att hitta och var utanför porten vid 12.20. Vi tänkte ringa för att be honom komma ner och öppna. 12.19 hade Carro fått ett meddelande från personen i fråga att vi inte kunde komma idag utanfick komma en annan dag. Det stod även att han skulle vara tvungen att höja hyran med tusen kr då han hyrde ut möblerat. VEM GÖR SÅ? Har man kommit överrens om ett pris, en tid och en plats innan, då kan man inte komma och ändra hela planen 11 minuter innan utsatt tid. 
Sånt här får mig att brinna av. Det är inte det att hyran blir dyrare utan att han säger det nu, när vi kommit överrens om ett pris tidigare. En annan sak som är bland det värsta jag vet är människor som hittar ursäkter till allt. Vi hade släpat våra rövar dit för att vi vill hyra hans lägenhet då han ska iväg. Det är ju egentligen inget problem för honom, vill inte vi ha den så är kön efter oss säkert lång. 
 
Det stör mig också, att jag offrar mig för någon för att jag vill något så jävla mycket men han då som ska hyra ut lägenheten i detta fallet skiter fullkomligt i vilket. 
 
Behandla människor som du själv vill bli behandlas är ett jävligt bra motto och alla borde lära lite mer av det. Jag säger inte att jag är perfekt, långt ifrån. Men jag kan åtminstonde ha framförhållning och lovar jag något ska det krävas mycket för att jag inte ska hålla det. Jag vill alltid finnas för människor och är så jävla snäll. Jag förväntar mig det tillbaka av alla och kommer aldrig någonsin förstå att folk inte har samma värderingar som mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0