I have a confession to make

2015-01-24 / 13:56:17 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er! Det var inte igår (roligt va) 
 
Idag är det lördag och det känns bra. Jag tänkte faktiskt att jag skulle dela med mig till er om vad jag gjorde igår, vad de var som var så hemligt. Jag har ju drömt om sen jag gick i 9:an (ish) om att en dag bli mäklare. Jag älskar allt som har med inredning, hus och människor att göra och tyckte att jag nog skulle passa bra i den rollen. Det är fortfarande min största dröm, men jag är 19 år gammal. Jag har tamejfan ingen brådska. Jag har varit så jävla stressad över att komma in på skolan så jag har stängt ute allt annat som har med livet att göra. Vilket nu har kommit ikapp mig lite. Jag blir så avis när jag ser mina vänner som är ute och reser hela tiden. 
 
Samtidigt som jag sökte in till fastighetamäklare så sökte jag även turism, jag har haft det lite i bakhuvudet en längre tid också, jag skulle kunna tänka mig att jobba med människor på en resort i ett annat spännande land. Så nu har jag funderat och funderat och gjort ett val. För någon månad sen så skickde jag en jobbansökan till Fritidresor som barnvärd. Mest för att testa. Så jag gjorde två olika tester som jag fick skickade till mig, vilket ledde till att jag var 1 av de 200 som fick komma och deltaga på en intervjudag (av 700 sökande). Så det gjorde jag igår. Började min fredag med att prata engelska för 30 pers som jag aldrig träffat förut. Dagen fortlöpte och jag har ingen aning om hur det gick men mina förhoppningar är inte höga. 
 
Men hur ska du göra med skolan då tänker kanske ni nu. Men jag har redan löst det problemet också. Jag har träffat min studiehandledare och diskuterat ett studieuppehåll på ett år. För jag tänkte att jag måste ta den här chansen nu! Sen kan jag tänka mig att det är svårt att sluta efter en säsong, men det är en risk jag är villig och ta, annars så finns skolan alltid kvar och mitt mål likaså. Jag är som sagt bara 19 och tycker det kan kvitta om jag är klar mäklare när jag är 21 eller 22. 
 
Så håll era tummar nu på att vi ses på Kreta, Sardinien eller varför inte Madeira i sommar. Och nu vet ni lite mer vad som försiggår i mitt huvud. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie

Jäklar vad kul Filippa!
Har själv haft samma tankar, men det går inte ihop någonstans i mitt liv nu att testa på detta.
Du gör helt rätt i att göra det här!
När får du svar på hur det går?
Vad säger mamma? ;)
Håller alla tummar!!!
Kram /Annelie

2015-01-24 @ 15:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0