Gnällfia

2015-01-15 / 20:21:47 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Ja, jag vet att jag gnäller. Men jag gnäller inte i onödan för jag är såå besviken på mig själv för att jag känner mig helt värdelös just nu. Asså på riktigt, jag har ALDRIG någonsin haft svårt för att lära mig, jag har aldrig misslyckats på ett prov, så mina förväntningar på mig själv är skyhöga. Jag skrev mitt gymasiearbete i trean på fyra timmar, efter att ha skjutit på det i ett år. Men jag fick ändå godkänt, vilket var det jag ville uppnå just då för jag hatade det arbetet så mycket. Men i vanliga fall skulle jag inte nöja mig med ett godkänt, vilket jag har fått lära mig nu på universitetsnivå att det är allt som krävs. Inte en mäklare kommer bry sig om jag fick en trea eller en fyra på min byggteknik.
 
Men bara tanken av att misslycks, den får mig att känna kalla kårar längs hela ryggraden. Juridiken har jag lite släppt för det vet jag att det är en riktigt svår kurs (30hp) men den här JÄVLA marknadsföringen. Det ska ju vara det inlärningssättet som jag är bra på, nöta nöta nöta. Men nu är det som att min hjärna är så fylld av andra tankar, mest juridik om jag ska vara ärlig. Om jag bara kunde få ta ut lite oviktig information som finns där inne, typ att de flesta människor spenderar ca fem år av sitt liv i kö, och byta ut det mot segmentering, differentiering och positionering. Porters five forces, köpprocessen eller köpbeslutsprocessen. Vet ni vad det är för skillnad på de två sistnämnda? Nä, inte jag heller. 
 
Borde laga mat, har åtit två köttbullemackor idag. Men är för lat för att resa mig ur sängen och utbudet av mat är inte så stort i min lill fryspåse så är inte direkt sugen på någonting. Så om någon känner för att komma förbi med typ Sushi eller liknande så vet ni var ni har mig. (Pizza vore med gott)
 
Imorgon har jag ett möte inplanerat vid 12.30, sen ska jag fortsätta kötta med den här skiten och hoppas att jag får skriva tentan imorgon. Sen på tisdag ska jag ÄNTLIGEN åka hem igen. Älskade Stockholm, aldrig mer ska jag lämna dig (efter den här utbildningen, eller när jag reser på semester). 
 
Bästa med att komma hem - min guldiga iPhone 6 väntar på mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0