Harry Potter

2015-02-19 / 00:52:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Släpper en bomb och någonting ni kanske inte visste om mig. Ja, jag är 29 dagar ifrån 20 och älskar Harry Potter. Jag tycker att det är en sjuk historia och jag är så imponerad av J.K Rowling, vilken fantasktisk människa. Ni som inte läst böckerna har inte rätt att yttra er kring ämnet. Filmerna återspeglar typ 1/5 del av böckerna. Jag har läst alla böcker på både engelska och svenska flera gånger och kan varenda replik i alla 8 filmer. Fråga mig vad som helst om Harry Potter och jag lovar att ett svar finns. 
 
HP-TAG (Med risk för världens största geekvarning)
Favoritbok? Helt klart bok nummer 6, Harry Potter och halvblodsprisen. Det man inte får veta i den om Voldemorts förflutna är inte värt att veta.
Favoritfilm? Film nummer 3, Harry Potter och fången från Azkaban. Jag är en person som står för rättvisa och älskar när sanningen kommer fram. Trots att den inte kommer hela vägen. 
Boken du gillar minst? Nummer 2, Harry Potter och hemligheternas kammare. Bara för jag var tvungen att välja. 
Delar av böckerna/filmerna som fick dig att gråta? Gillar inte att Bellatrix dödar Sirius. 
Om du kunde bli tillsammans med någon av karaktärerna, vem skulle det vara? Hm, svår fråga. Oliver Woods tror jag. Han verkar som en snäll prick med båda fötterna på jorden. 
Favoritkaraktär? Hermione, hon är så bra på allt. 
Vad skulle din Patronus vara? Jag gjorde ett test och jag har enligt det en hjort. Men tror mer på att jag skulle ha en katt eller något liknande. 
Om du kunde ha uppståndelsestenen, osynlighetsmanteln eller the "elder wand", vilket skulle du välja? Osynlighetsmanteln, hur kul som helst. 
Vilket hus skulle du vara i? Testade mig på den med och hamnade i Slytherin, vilken mardröm. Är en Gryffindorare!
Om du kunde träffa någon skådesplerare från Harry Potter vem skulle det vara? Gary Oldman (Eller David Thewlis för vi fyller år på samma dag!)
Har du spelat något av spelen? Nej, faktiskt inte. 
Om du var i Qudditch teamet vilket position skulle du vilja spela? Jagare hade varit kul, eller sökare såklart. 
Hur mycket betyder Harry Potter för dig? Kan se filmerna så många gånger och läsa böckerna ännu fler gånger. Kortfattat. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0