God eftermiddag!

2015-02-10 / 17:28:27 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej! Vilken tisdag. Mötte upp några av brudarna vid 8.45 för att göra dagens dugga tillsammans och det gick ju bra. Två poäng rikare till tentan. Man var tvungen att ha sex av tio på duggan för att få två poäng till tentan. Så det känns bra att ha det i bagaget. Imorgon har vi redovisning på ett gäng övningsfrågor som vi har fått och värre frågor har jag nog aldrig skådat. Vi har bockat av fyra av sex fågor och det har tagit oss dryga sex timmar sammanlagt. Tycker det är så tråkigt att det är en kurs som hamnar i skymundan varje läsperiod då den ena tar över väldigt mycket. I förra läsperioden var det juridiken som fick allt fokus och nu är det samhällsekonomin. Men jag skulle behöva lägga minst lika mycket energi på den externa redovisningen då jag aldrig sysslat med liknande förut. Men i samhällsekonomin är det två duggor, ett projektarbete och två övningstillfällen som ska pluggas till. I den externa har vi ett seminarium den tolfte mars och sen tentan. Vilket gör att fokusen hamnar i samhällsekonomin. 
 
Nu ska jag i alla fall snart röra mig mot gymmet och prova ett nytt pass som heter Intense, hoppas att jag inte dör. Sen är det bara ner med näsan i tre artiklar jag måste läsa, varav en på elva sidor och en är på engelska. Så ni vet var ni hittar mig ikväll. Vi kanske hörs senare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0