Fifty shades of Grey

2015-02-13 / 23:16:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
CHECK.. Ja hörrni, vill ha en kort resume? NI får det ändå. Jag har ju läst alla böckerna och tyckte att de var bra, inte svindlande men det är underhållande läsning. Första boken är kind of bäst och det var den som filmen handlade om. Jag vissite inte om de skulle trycka ihop alla tre böckerna i en film men det var ju tur att de inte gjorde det. För det blev tight ändå, i filmen går allting så himla fort fram jämfört med första boken, nästan så att det blir lite konsigt för det går så fort. Jag tyckte inte filmen var jättewow, men helt okej. Värd att se. Men det är ännu mer värt att läsa böckerna. I filmen fragår det inte heller vilket extremt kontrollfreak han är, i boken vakar han över minsta steg hon tar men i filmen dyker han mest upp som gubben i lådan. Jag tycker nog att man bör ha läst boken innan man ser filmen för att förstå sig på vilken person Christian Grey är, det är lätt att tolka honom som ett sadistiskt psyko i filmen men när man får läsa om hans uppväxt så får man en annan uppfattning av honom. Så kort sagt, läs boken (böckerna) och sen se filmen. 
Det dröjer förhoppningsvis inte så länge innan nästa kommer, slutet var som uppgjort för en fortsättning. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0