Ett godisproblem

2015-02-13 / 12:24:09 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Nu ska ni få höra något som jag läste nyss och som jag diskuterat med många, det här med att köpa godis till andra. Nu snackar vi plockgodis. Känner man inte personen så jättebra så är det så sjukt svårt, samma om man ska köpa till ett större sällskap. Vad gillar alla? Man plockar några choklader och andra "neutrala" godisar som brukar vara säkra kort, men ändå så består 95% av påsen det man själv gillar (kanske för att man vill ha allt för sig själv). Jag tror att jag är sämst på att köpa godis till andra för jag gillar ju supersalt och supersurt, vilket kanske inte alltid går hem. Tycker också det är jobbigt när andra ska köpa godis som jag ska äta av för då finns oftas inte de med, då får jag äta salta sillar och fizzy bubbliz typ, som jag absolut inte skulle plocka själv men som ofta är med i "säkrakortpåsen". För det är det närmsta jag kommer mina favoriter. 
 
Men har tänkt mycket på det här om man skulle vara i ett förhållande, det är ju trots allt ganska viktigt att han vet vad jag vill ha för godis. Läste Knivlisas inlägg
(http://blogg.mama.nu/knivlisa/2015/02/11/loser-lite-aktenskapsproblem/) och tyckte lite synd om henne. Så framtida man, plocka salt och surt så blir jag nöjd. Tack på förhand. 
 
Hemmakväll i mitt hjärta! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0