100 frågor (palla plugga)

2014-10-09 / 18:13:19 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()

1. Hur gammal är du om fem år? 24 år GAMMAL

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Enbart mig själv, rolig dag va? 

3. Hur lång är du? 177 stolta centimetrar

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kollade på Walk of shame typ i förrgår. Den var rolig. 

 5. Vem ringde du senast? Det vill jag tyvärr inte svara på. Personligt! 

 6. Vem ringde dig senast? Jonne 

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Det vill jag inte heller svara på. Ett känsligt ärende som pågår. 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag är smsaren, men pratar mer än gärna i telefon också. 

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Dom skilde sig för typ 10 år sen. 

10. När såg du senast din mamma? Den 24e sept. Mammi, jag saknar dig! 

 11. Vilken ögonfärg har du? Mörkbruna 

 

 12. När vaknade du i dag? Hehe 07.35 innnan jag somnade om igen. 

 13. Vilken är din favoritjulsång? Mistletoe med Justin Bieber. Den är fin. 

14. Vilken är din favoritplats? Svårt att svara på. Men jag är en riktig solknarkare så varför inte i ett varmt land med en paraplydrink och någon jag tycker om. 

15. Vilken plats föredrar du minst? Någonstans där det regnar, blåser och är kallt. 

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Bra fråga. Då är jag förhoppningsvis ganska framgångsrik i mitt mäkleri, har även prövat mina vingar i USA. 

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att ha uppdragen rullgardin, var så himla rädd att någon skulle kolla på mig när jag sov. Satte kassettband i kanterna av rullgardiner för att vara extra säker. 

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Skrattar mest hela tiden, men tror att det var över någon snapchat jag fick för någon dag sen som gjorde att jag brast. 

19. Hur stor är din säng? 160 hemma i Stockholm och 140 här i Luleå. Jag gillar att sova stort (?) 

 20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar. Bästa 10 000 jag någonsin har spenderat. Min Macbook är min bebis. 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Det beror på. Helst med. Och med det menar jag full mundering. 

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, det är alltid lagom. 

 23. Hur många landskap har du bott i? Blekinge, Södermanland och nu Norrbotten så tre. 

24. Vilka städer har du bott i? Karlskrona, Stockholm och Luleå

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor, alla dagar i veckan. Om det inte är mitt i sommaren. 

 26. Är du social? Ja, men det tycker jag väl. Kan bli blyg i större folkmassor där folk tar lite större plats men jag är inte rädd för att prata. 

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry´s Half baked. Den tar alla priser, alltid! 

28. Vilken är din favoritefterrätt? Wow, ska jag bara få välja en. Även om jag är mer av en godismänniska så går efterrätter ofta finfint också. Jag måste nog säga kladdkaka, en klassiker som alltid går hem. 

29. Tycker du om kinamat? Nä fy. 

30. Tycker du om kaffe? Oh ja! 

31. Vad dricker du till frukost? Apelsinjuice. 

 32. Sover du på någon särskild sida? Jag gillar att ligga på vänster sida av sängen för jag ligger helst på höger sida av mig själv och då får jag vara lilla sked. 

33. Kan du spela poker? Grundreglerna kan jag väl men nä, inge vidare. 

34. Tycker du om att mysa/kela? Ja, det är bra skit. 

35. Är du en beroendemänniska? Nej, det är nog inte så mycket jag är beroende av. 

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej jag gör faktiskt inte det. Men om jag får skryta så fyller jag år på samma dag som Fernando Torres. 

37. Vill du ha barn? Ja men det vill jag nog. Jag gillar inte barn men jag är ganska bra på att tampas med dom. 

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska..och inget mer. Jag tror jag kan franska ibland. 

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, jag är en väldigt hel människa. 

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Jag är en Pooler, jag är så rädd för ålar, bläckfiskar och sjögräs. 

41. Vad spenderar du helst pengar på? Sorligt nog mat. Jag lägger väldigt mycket pengar på mat. Och dyra kläder. 

 42. Äger du dyrbara smycken? Ja, typ något. 

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Dessertmästarna..Skoja, BB och Paradise Hotel.

 44. Kan du rulla med tungan? Japps

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj jag känner många roliga. 

46. Sover du med gosedjur? Faktiskt inte. 

47. Vad har du för ringsignal? Standard iPhone, den som får alla att glo i sina fickor. 

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Jag tror det, men jag är inte säker. 

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Min hårfön som ligger vid fotänden på sängen.

 50. Flirtar du mycket? När jag är full så gör jag det, ojoj. 

51. Kan du byta olja på bilen? Google vet hur man gör och lär mig. 

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Woop, nej. 

53. Vilken var den senaste boken du läste? Räknas lagboken? Annars 50 shades Freed. 

 54. Läser du dagstidningen? Lite nu och då. Men i appen på luren. 

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Det gör jag inte. 

56. Dansar du i bilen? Jadå och sjunger. Högt och falskt. 

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? NRJ tror jag. 

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tentasvar på en gammal tenta. 

59. När var du i kyrkan senast? Jag tror att det var när min guddotter döptes för typ 3 år sen. 

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Tobias Enström, det finns ingen som honom! 

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Vi tältade med familjen för några år sedan i Småland. En vecka kanske vi stannade. 

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? Har det ens hänt? Jag vet faktiskt inte. 

63. Vad lyssnar du på just nu? Cheerleader - Omi

64. Har du varit med i tidningen? Var med i tidningen var och varannan dag när jag var mindre. I byhålor har dom inte så mycket att skriva om. Eller så råkade jag vara med på alla event som tidningen var på. 

65. Vad är det konstigaste du ätit? Åt en matsked med flingsalt en gång. Lång story, vidrigt var det. Hon som tvingade mig att äta det också. 

66. Vem såg dig naken senast? Haha, det ni. 

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Lila med en ren och en påfågel på. 

 68. Hur imponerar man på dig? Genom att vara trevlig och visa sig vara intresserad. Någon som genuint lyssnar. Sen gör det ju inget om man har någon form av gulligt utseende också. 

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Amanda tror jag. Hon är bra. 

 70. Har du någon piercing? Örongen, tungan och naveln.

71. Din största vinst? Jag vann ofta sånadära stora choklader på grönan förut. 

72. Civilstånd? Aaaaaall by my seeeeelf..

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Ansiktsboken, diverse bloggar och Lulebo. 

74. Är du fåfäng? Nej, det vill jag inte påstå. 

75. Ångrar du någonting du gjort? Jag tror det. Men gjort är gjort. 

76. Hur gammal är din pappa? Ähm 43 tror jag. 

77. Vilket är ditt drömjobb? Mäklare. 

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Åka på en såndär resa till Asien eller Australien och bo på sunkiga hostels. 

79. Vad har du haft för husdjur? Hund, katt och orm. 

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? 
1.  Jag gillar inte att ha saker på mina händer. Typ bulldeg, vantar eller annat kladd.
2. Jag är en jävel på att laga mat
3. Jag blir väldigt sällan avundsjuk eller svarsjuk. 

81. Svär du ofta? För ofta

82. Sverige när det är som bäst? En jättevarm sommardag på sjön. Med fina vänner och öl. 

83. Kan du åka slalom? Haha, nej

84. Vad har du ätit i dag? En skinkmacka, en äggmacka och lite kvarg. 

85. Vad har du för utbildning? Gymnasie och fastighetmäklare om typ ett och ett halvt år. 

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Just nu ingen. För jag har inte tränat på länge men annars är jag ganska nöjd överlag. 

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Får man säga tänderna? 

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är väldigt snäll! Enormt omtänksam. 

89. Vilken är din sämsta egenskap? Jag  blir ofta irrierad men säger inget så surar bara. 

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Christoffer Columbus och Mahatma Gandi. 

91. Saknar du något? En egen lägenhet

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Ja men det tycker jag. Då får man känna sig lite speciell för en dag. 

 93. Vad gör dig ledsen? Människor som behandlar andra människor utan respekt. 

 94. Vad gör dig glad? Vänliga främlingar och när någon visar mig uppskattning.

 95. Har du varit gift eller förlovad? Nein. 

96. Vad ska du göra i helgen? Jag ska bara ta det lugnt och proppa i mig dyrt godis från hemmakväll. 

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Hahaha, det är mellan mig och tre andra personer. 

 98. Vad har du för laster? Sömn, jag kan sova till 14-15 om det är mörkt. 

 99. Vem är din förebild? Michael Jackson, Beyonce, Ted Gärdestad och Harry Potter.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Borde gå och handla bröd, potatis och lingonsylt. Men vi får se om det händer. 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0