I brist på internet

2014-11-13 / 11:33:15 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Jag lovade ju er att jag skulle uppdatera om min resa tillbaka till Luleå igår men i brist på internet i min lägenhet så plöjde jag OITNB istället. Men jag kan ju berätta om den nu. 
 
Först när jag hade landat så fick jag vänta 24 minuter på bussen på flygplatsen. Den bussen gå in till stan där jag sen måste byta till en annan buss som går hela vägen hem till mig. Men när jag kollade realtiden på min telefon så stod det ingenting om min buss så jag frågade busschauffören. Då visade det sig att min buss hade slutat gå för 40 min sen. Fan tänkte jag, måste jag beställa taxi och lägga massa onödiga pengar på det. Men då säger busschauffören att jag ska hoppa in i bussen igen så kör han hem mig efter hans vanliga rutt. Jag blev så glad och det var en sten som lossande från mitt hjärta. Jag blir så glad att det finns sånna människor som ställer upp på det viset. Det räddade hela min kväll och min plånbok. Träffade honom igår igen när jag skulle hem från skolan. Då körde han bussen som går hem till mig. 
 
Just nu sitter jag på en föreläsning om marknadsföring, men den är inte så himla givande och tankarna seglar lätt iväg åt annat håll. Efter skolan idag ska jag åka till biblioteket och sätta mig där en stund, jag får fiska internet överallt där jag kommer åt det. Knäppt hur beroende man är men så är väl livet. 
 
En snabb uppdatering om vad som händer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0