Hår och make up

2014-11-08 / 13:20:38 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Något som jag är väldigt intresserad av är hår och smink. Jag älskar att göra roliga frisyer på mig själv, dock så har jag lite för kort hår just nu för det mesta och har ofta extantions för att jag inte trivs i kort hår. Mitt projekt gällande hår just nu är vattenfallsfläta, det är sjukt svårt. Skulle behöva längre armar och fler fingrar. Det här är en enklare version av den som tänkte börja lära mig. 



Vad gäller sminkdelen så ska jag köpa nya sminkpenslar nu, för att jag klarade tentan. Tänkte att jag skulle belöna mig själv med en skjorta från Gant först men det får bli sminkpenslar. 
Jag har förälskat mig i penslarna från Real Techniques och har hittat lite större penselkit ganska billigt. Jag följer Pixiwoo slaviskt på Youtube och det är skaparna bakom de penslarna. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0