Tänker & konstaterar

2014-05-27 / 23:34:55 / Permalink / Tankar & Funderingar / Trackbacks ()
Livet hörrni. Det är bra märkligt. 

På bara några få dagar har allting vänt och det ser inte alls ut som det gjorde förra veckan. Jag har valt att sluta mitt jobb på Honeycomb av flera olika anledningar. Jag vill inte hänga ut någon här men jag känner mig väldigt upprörd över det som hände och jag önskar att ni är försiktiga med vad ni söker för jobb där ute. Framförallt tjejer mellan 16-25. Man blir så lätt blind för småsaker som faktiskt är otroligt viktiga. Vissa saker håller och andra inte, det här höll inte för mig. Sätter min punkt där för att inte råka säga mer än nödvändigt. 

Sen från att fortfarande vara ganska nedstämd över det som hände för några veckor sen till att gå hand i hand med någon annan är också, jag kan inte hitta ett bra ord. Absurt kanske. 
Jag är fortfarande rädd, rädd för att återigen lägga mitt liv i någons händer. Rädd för att tycka om någon så mycket så att jag är beredd att gå och vänta i åtta månader medans någon lever sin dröm och en själv bara längtar tills de där åtta månaderna är över så att man också kan få känna att man lever sin dröm. 

Men den här personen är mer än så. Han visar mig så mycket uppskattning som jag aldrig trodde att jag kunde förtjäna. Någon som verkligen vill vara med mig, hålla om mig och ge mig skrubbsår runt munnen för att jag säger att han inte får raka av skäggstubben. 


Det kan vara så att jag har alldeles för höga förväntningar igen, vilket jag hatar mig själv för. Jag målar alltid upp en bild av guld och gröna ängar, för jag fungerar så. Jag är dum nog att alltid se förbi det negativa hos människor och inbilla mig att det kommer säkert ordna upp sig. Med tiden löser sig allt. Men det är ofta så att man får sig en knäpp på näsan och satan va ont det gör, varenda jävla gång. Men kommer jag någonsin lära mig? Förmodligen inte. För jag är så förbannat snäll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0