"Ledig" dag

2014-05-06 / 23:33:48 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Var ledig idag, förmodligen ända lediga dagen den här veckan. Men har flängt runt mer än någonsin. Efter träningen var jag med på en utbildning för ett eventuellt kommande sidoprojekt, vi får se. Sen tog jag med mig Amanda till Torvalla för lite kneg. 

Har även pratat med en kompis idag om lite framtidsplaner. Ni som känner mig vet att jag älskar att resa och att sol och värme får mig att må så himla bra. Jag vill ju göra som alla andra och åka till Asien i 3-4 månader. Bara resa runt och upptäcka. Men jag har inte haft råd eller någon direkt att åka med. Men nu har jag råd och vill åka mer än någonsin men då ingen att åka med. Så jag planerade ju att åka till LA i sommar, själv. Men nu har jag hittat en kompis som vill åka. 

Men som ni också vet så har jag ju så fruktansvärt höga krav på mig själv och vill bara komma framåt, framåt i livet. Jag har sökt mäklarlinjen för andra gången med större chans att komma in efter ganska bra resultat på högskoleprovet. Då kommer jag ju till valet. Det är nu jag har chansen att resa, upptäcka och göra det jag vill. Eller ska jag plugga och vara färdigutbildad mäklare när jag är 22. 

Så tänkte jag efter lite och sa till mig själv "Filippa förihelvete, du är 19 år gammal. Det är ingen fara om du inte kommer in på mäklarlinjen nu. Du har hela livet framför dig. Du vet vad du vill och vad som krävs för att klara det. Ett års förskjutning gör absolut ingenting. Du tjänar bara på det, en extrem upplevelse i Asien. Har jag sökt en gång och kommit in så är det väl klart att jag kan göra det igen!" 

Jag måste bara låta mig själv vara lite och inte bevisa för alla att jag klarar allt. Jag vill bara vara jag och göra saker för mig. 

Tack för ikväll. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0