Where did my sleep go?

2014-03-02 / 00:57:16 / Permalink / Tankar & Funderingar / Trackbacks ()
Man tror att man är så himla stark och så kall. Fast man i själva verket suger åt sig som en tvättsvamp. Mycket av det som sägs mer ännu mer av det som inte sägs.

People, tips från coachen. Det är lika viktigt att ge komplimanger som att få dom. Människor är ständigt ute efter bekräftelse och några simpla jävla ord som "jag tycker om dig" kan förändra en människas humör eller rentav en hel dag. Det ger en enorm boost i självförtroendet "någon tänkte på mig och kände för att berätta det". 

Har man svårt för det, jobba på det. Vet man hur glad personen som tar emot det lilla meddelandet blir, då är det kanske inte lika svårt. 

För mig betyder komplimanger och bekräftelse väldigt mycket. Det kan förändra min dag och ge mig nya krafter och nytt hopp. Allt handlar om att ge och ta, många av mina vänner är bäst på komplimanger och ni andra, ta det som en pik. Kom även ihåg att "också" och "med" är ganska tråkiga ord i sammanhang som det här. 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0