Mår bra

2014-01-23 / 21:41:42 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej på er! 
Jag var med om en liten olycka igår på förmiddagen och jag kände på en gång att det inte gick så bra. Så åkte direkt till akuten, där dom röntgade handleden och tyckte jag var frisk. Men det kändes fortfarande inte bra och den värsta smärtan var i armbågen. Så vid 19 åkte vi in till sös och fick vänta ganska länge där innan deg hände något. Tog en citadon vid 19 och så fick jag en vid typ 21 när jag var där inne. Hade redan tagit två vid 14 tiden också. Så fick jag komma iväg till röntgen men det gick inte, jag skulle ha armbågen i så konstig positioner så tårarna bara sprutade på mig. Dom fick klippa upp min tröja för att jag inte kunde komma ur den. 

Så då fick jag en morfinspruta och sen komma in till röntgen igen. Då gick det med nöd och näppe. Jag har aldrig haff sån smärta i hela mitt liv. 

Men det vad inget som var av det var bara en kraftig blödning inne i leden i armbågen. Så jag skulle tömma blodet och så skulle det kännas bättre sen. Jag är ju livrädd för sprutor och låg och skakade som ett asplöv. Frös jättemycket också. Hungrig och trött. Det var jobbigt. Men sen så kom hon inte åt blödningen efter ganska många stick så jag fick åka hem. 

Idag så har jag bara känt mig så trött och sänkt. Somnade vid tre inatt och blev väckt vid tio. Somnade om till tolv. Vaknade då och sen somnade jag igen till två, åt och somnade igen. Sen var jag vaken en stund. Somnade vid kvart i sex och vaknade vid halv sju och somnade igen till strax efter åtta. 

Nu har jag precis ätit middag och har gått och lagt mig igen. Har fortfarande ganska ont men det går mycket bättre idag och rörligheten är bättre. Men att få i schampoo i håret med en arm var det svåraste jag har gjort nästan. 

Nu vet ni. Igår var det lite synd om mig men der finns dom som har det värre. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0