Året 2013

2014-01-02 / 00:04:02 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Mitt 2013 började med en baksmälla från helvetet. Det kommer jag mycket väl ihåg. Men nu till det som kanske är lite intressant.
 
Januari och Februari är två ganska trista månader, det var inte speciellt mycket som hände i mitt liv. Jag kände mig som den ända sjuttonåringen i världen och allting var mest bara jobbigt. Skolan rullade på, jag trivdes i stallet trots att det var kallt som fan.
 
Mars var en desto bättre månad, jag hade knappt någonting i skolan pga lov och en längre praktik. Sen kom dagen jag hade längtat efter hur länge som helst. Jag blev äntligen 18, det var också en dag som jag sent kommer glömma. Jag var på hockey en snabbis innan jag åkte in till stan för att möta upp ett gäng underbara vänner som krigade ut en onsdag för att fira mig. Vaknade upp dagen efter, inte fullt lika lycklig. Svaga minnen av hur jag kom hem den kvällen. Sen helgen efter så var jag på Åland och kollade på min bror som spelade hockey.
 

April var inte heller så kul, en hel del förhoppningar som jag hade i början av året som bara föll ihop. Men jag tänker inte gå in närmare på det. Sista April var det mösspåtagning och jag kom närmre än någonsin med min  klass och insåg att jag inte alls ville ta studenten. Jag var på Fredrika Bremers studentskiva, kommer inte ihåg datumet och om jag hade kul eller inte. Inte pga alkohol, kommer bara inte ihåg.
 
 

Maj var nog den absolut bästa månaden på hela året. Den andra maj hade vi vår studentskiva och det var nog en av de bästa kvällarna i mitt liv. Från början till slut. Middagen med alla Lambosånger och utedelningen av alla "Klassens". För att inte tala om kvällen, jag tror att min kusin ville att jag skulle ramla hem.
Sen den åttonde maj hade min bästa kompis sin skiva och det var den absolut bästa kvällen på hela året. Skivan var ganska dryg men mitt äventyr den natten är det sjukaste och bästa jag någonsin gjort.
 

Jag hade pratat lite med en kille sen några dagar tillbaka och jag bestämde mig eller vi bestämde att jag skulle åka och träffa honom den natten. Så vid halv två på natten så satt jag på en buss mot Uppsala. Inte en chans att jag då skulle tro att jag skulle sitta här i sängen, åtta månader senare och älska den här personen något så otroligt. Han är det finaste jag har!
 

Juni var också en brakmånad. Den fjärde Juni 2013 så tog jag studenten och fy sjutton vilken dag. Det går knappt att sätta ord på det. Min underbara klass. Jag tänker inte säga mer än så. Jag har redan snackat ganska mycket om det. Men sen helt plötsligt var man arbetslös. Dagen efter var det Jespers tur så jag fick ta del av hans studentfirade. Sen någon vecka senare var det dags för Summerburst. Två sjuka dagar med halsfluss, alkohol och bra jävla musik! Jag var i Falun också, nästan två veckor i slutet av Juni. En intensivkurs för körkort.
 

I Juli började jag jobba själv, på Max och vantrivdes oehört mycket. Personal och kunder var så fruktansvärt otrevliga. Då spenderade Jesper mycket tid hos mig. Så det var det jag sysslade med i Juli. Hade två långhelger ledigt och då passade vi på att gå på Gyllene Tiders konsert och åka ner en sväng till Karlskrona. Åkte på en dagskryssning gjorde vi också, på Jespers födelsedag.
 

Augusti var en tuff månad. Kom inte in på högskolan, sa upp mig på Max och det stod klart vilket datum Jesper skulle lämna för nio månader i staterna. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv. Har nog aldrig önskat att tårar kunde ta slut så mycket. Men ett litet lyckopiller i alt det jobbiga var det där körkortet som jag äntligen klarade av.
 
September var också en jobbig månad, jag mådde väldigt dåligt och kände mig ganska värdelös faktiskt. Jobbade några timmar på mammas jobb bara, där jag just nu känner att jag skulle kunna spendera en del tid. Jag trivs verkligen.
 
I Oktober så gjorde jag mitt livs resa. Jag åkte ensam hela vägen till USA och fick äntligen träffa Jesper igen och se hur han hade det over there. Men det har ni också hört flera gånger så tänker inte rabbla det igen.
 

November och December har bara flutit på och jag har mest längtat och väntat efter speciella datum. Mest efter den artonde December när Jesper kom hem igen för ett långt och härligt juluppehåll.
 
Nu sitter jag här och inser att 2013 har varit ett fantastiskt jävla år med både med och motgångar. Det började med motgångar som övergick i så mycket lycka så att det nästan sprutade ur mina öron. Sen var det en del motgångar igen för att nu faktiskt känna mig ganska stark igen. Ser fram emot en vår i skolbänken och förhoppningsvis ett helgjobb.
 
Peace
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0