Det här med julmat

2014-12-09 / 17:19:02 / Permalink / I jultider / Trackbacks ()
Sitter i skrivenade stund och kollar igenom alla reklamblad som kom med posten idag och insåg faktiskt precis att jag är väldigt taggad på julmat. Jag har aldrig tidigare varit ett fan av julmat, skeptisk till det mesta på julbordet faktiskt. På min talltik låg det en stackars ensam potatis, några köttbullar och en macka. Men nu (som om jag har vuxit jättemycket senaste året) så ser jag fram emot alla goda röror, ostar och andra spännande saker som kan finnas på ett julbord. 
 
Vi brukar göra så i min familj att alla bidrar med någonting till julbordet och jag ska helt klart stå för en helt sjukt god laxröra i år. Jag fick upp ögonen för den när jag var och åt frukost på Clarion för någon vecka sen. Den var helt sjukt god och passar väldigt bra på ett julbord, både som pålägg och till förrätten. Jag har ju dock inte tillräckligt många vuxenpoäng ännu för att äta sill, men jag kommer frossa i lax och skagenröra. Receptet kan jag inte dela med mig av än för det är inte tillverkat, men jag återkommer med det vid ett senare tillfälle om lyckat resultat. 
 
Nu väntar snart lite middag, jag beställde pytt i panna och rödbetor idag. Det är sånt som jag har lärt mig att uppskatta nu, förut tyckte jag att pytt i panna var bland det äckligaste som fanns. Men är man snart 20 och ensamstående student så får man inte vara så kräsen och lära sig att uppskatta det enkla. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0