4:e advent

2014-12-21 / 14:22:59 / Permalink / I jultider / Trackbacks ()
Godmorgon på er! Jag vaknade med en sån fruktansvärd huvudvärk imorse så jag har bara legat och dragit mig i sängen hur länge som helst. Men gick upp för en timme sen ungefär för att få i mig lite brunch och ett gäng huvudvärkstabletter, som äntligen har börjat verka. Jag hatar att ha ont i huvudet, man blir som handikappad. Det tar över allt. Men som sagt nu känns det bättre och det är dags att ta tag i denna söndag. Jag ska packa om väskan idag för att bege mig söderut imorgon. Julen firas i vanlig ordning i Karlskrona med släkten. Har ni några speciella jultraditioner? För mig ser alltid julen likadan ut. Vi samlas den 23 för att kolla på uppesittarkvällen och pröva lyckan att vinna en miljon eller två. Sen på själva julafton så vaknar jag alltid hos pappa, äter frukost och fixar mig för jul med min släkt på pappas sida. Vi brukar oftast vara hemma hos oss. Vi kollar på Kalle och delar ut juklapparna. Sen efter Kalle så brukar jag gå till min moster, där min släkt på mammas sida är samlad. Pappa och moster bor ca 30 sek ifrån varandra så det är jätteskönt. Sen äter vi en riktig brakjulmiddag där och sen är det fler klappar som ska delas ut. Sen är det oftast sällskapsspel för hela slanten. Vi kollar aldrig på de där typiska filmerna som går runt jul. Har nog aldig sett hela Karl-Bertil Jonsson tex. 
 
Tänkte att jag skulle slänga upp min juloutfit lite senare och även en liten lista. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0