En vanlig söndag

2014-04-13 / 23:21:29 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Vaknade med lite söndagsångest, det gör väl alla lite då och då. Jag gick upp och satte mig i soffan. Gjorde frukost och åt den. Sen gick jag och mamma ut för att pyssla lite i trädgården. Mamma krattade, sopade och fixade. Jag lekte mest med alla bollar som kom fram under löven. Sen klippte jag lite i buskarna där det såg ut att behövas.

Ni som känner mig vet att jag har en sjuklig fobi för spindlar. Jag vill inte ens vara i närheten utav dom, min puls ökar så sjukt mycket. Så trädgården såhär på vårkanten är ju inte mitt favoritställe. Precis när jag skulle klippa en gren i en buske så känner jag spindelnät i mitt ansikte (panik) och sen hänger det en spindel från min hand, eller den där tången som man klipper med. Jag började gråta och ville inte vara med ute längre. 

Jag fick ett annat jättehärligt besked idag. Jag har berättat tidigare att jag har problem med ryggen och att det nu är ett försäkringsärende, om jag ska få ersättning och sånt. Så idag kom ett bra besked, får lön för mödan om man säger så. Det blir en fin resa i sommar och sen ett bra sparande. 

Här får ni en bild på mammas bakdel från idag. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0