What about me?

2013-09-17 / 01:10:00 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Min tanke med en nya blogg var att jag skulle ändra lite på mitt sätt att skriva och vara lite mer vardaglig. Så jag tänkte att jag skulle börja med att presentera mig själv. 
 
Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig tjej som är bosatt söder om söder. Jag bor tillsammans med min mamma Angeliqa och hennes man Jonne. Jag har två helsyskon och ett halvsyskon. Jonne har två barn också men jag behöver inte gå in närmare på dom för det är oviktigt. 
 
Nu kanske ni då undrar vad min pappa håller hus. Jo, han bor i staden där jag är född och uppvuxen. Min älskade hemstad Karlskrona. Mitt hjärta kommer alltid tillhöra den staden, det är där jag vill bli begravd. Fast det behöver vi ju inte tänka på nu. Min pappa träffar jag alldeles för sällan, men tyvärr så räcker inte varken tid eller pengar till för tillfället. Hos pappa har jag en lillasyster som jag saknar att jag inte har bättre kontakt med. 
 
Vad gäller mig som person så är jag en glad och ganska enkel människa. Jag älskar att träffa nya människor och är ganska social av mig. Jag har alltid haft ganska lätt för mig i skolan och tog studenten nu i början av sommaren (ett år innan jag skulle) och det med blandade känslor. Eftersom skolan inte direkt har varit ett problem så trivdes jag där. I min härliga klass med 30 hästtjejer. Alla lika nördiga. Sen är jag en person som har en hel del spring i benen så sitta inne och kolla på film är inte riktigt min grej, jag håller gärna till på nattklubbarna. Jag älskar verkligen att festa! 
 
Sen har jag två hela underbara bästavänner Mimmi och Carro, det dom inte vet om mig, det är inte värt att veta. Sen är jag lyckligt lottad som har fler hela otroliga vänner som jag ser upp till hur mycket som helst. Jag klagar inte alls där. 
 
Ja, det var ganska kortfattat om mig och vem jag är.
 
 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0