Träning

2013-09-19 / 22:43:47 / Permalink / Träning / Trackbacks ()
Som ni uppenbarligen såg tidigare så gymmar jag, för tillfället väldigt flitigt. Fem dagar i veckan har det blivit nu senaste tiden och det känns hur bra som helst. Det hem med humöret att gå till gymmet det har både toppar och dalar. Under sommaren har jag tränat ungefär två gånger på kanske tre månader, vilket såklart är urkasst. Men ibland kommer man ut fokus och behöver lägga sin tid på annat. Sen att man kan tycka att det inte är så stor grej att lägga en timme eller två på gymmet men ibland så vill det sig bara inte. Sånt är livet.
 
Men som sagt så är jag inne i ett väldigt bra stim just nu och var för några veckor sen nere på en vikt som jag inte har vägt på evigheter men att nu har gått upp tre kilo igen för mig absolut ingenting när man faktiskt ser att det är musklerna som väger och inte den där ölkaggen.
 
Som jag också sa tidigare så har jag valt att just nu lägga mycket fokus på min bål och mina armar. Bålen för att jag behöver bli mer jämnstark i mina båda sidor, vilket jag får kämpa hårt för pga min sjukdom (kan ta det i ett annat inlägg) men det börjar ge resultat. Sen är det ju inte jättefult att ha en vältränad mage eller rygg. Armar och axlar är jag bara jättesvag i men det går ganska snabbt framåt där också. Det är så skönt när man sakteliga kan flytta ner den där lilla pinnen ett snäpp till en tyngre vikt. Sen tycker jag det är riktigt fint när man kan skymta triceps och muskler i axlarna.
 
Hur ser mitt träningsschema ut då?
Jag brukar börja med att springa i 20 minuter i ett behagligt tempo, skulle inte vilja säga att jag joggar utan det är mer i ett springtempo men ändå så att jag känner att jag har krafter kvar när jag kliver av bandet. Om det skulle vara så att banden är upptagna så tar jag crosstrainern istället men man ser inte tvn då haha. Sen kilar jag runt lite bland maskinerna, kollar på alla andra och funderar lite för att komma ner lite i puls innan jag tillslut bestämmer mig för var jag ska börja. Brukar bli samma maskin som alltid. Sen kör jag styrka i allt mellan 20 min och 80 min. Beroende på humör, ork, om det är mycket människor på gymmet osv. Kör en del bland maskinerna och sen fria vikter och vid cablecrossen. Men det brukar vara lite pin att vara i den hörnan för där är alla bufflar som jag brukar kalla dom. Dom står där vid spegeln och bara matar på och spanar in sig själva. Så jag kan ju säga till er att ni är definitivt inte så attraktiva som ni tror! Sen ibland så gör jag lite kondition efter också men det är sällan. Det är ju bara jättejobbigt.
 
Det var väl i princip det om min träning. Frågor kan ju ställas i en kommentar om det skulle kännas nödvändigt.
Slängde ihop ett fint collage på träningskläder som jag tyckte var fina.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0