dag 4

2013-10-01 / 23:59:02 / Permalink / 30 dagar / Trackbacks ()
Platser jag har besökt
I min familj har vi alltid älskat att resa, framförallt på pappas sida. Vi har främst åkt för att fira att någon har fyllt jämnt.
Första gången jag var utomands var 1997 och då var jag i Portugal. Kommer inte ihåg något därifrån men har sett en del bilder och det verkade vara ett väldigt fint ställe. Min nästa resa gick till Cypern, kommer inte ihåg när det var men jag tror att det var 1998, kommer inte ihåg något av den resan heller. Sen så var vi i Bulgarien, den resan kommer jag ihåg. Det måste också ha varit 1998. Den resan kommer jag ihåg för att det hände en ganska allvarlig sak när vi var där men det är inget som jag vill berätta om. Mest för min familjs skull.
Sen i april -00 så var vi på Mallorca. Därifrån kommer jag ihåg att det var svinkallt i vattnet och jag vägrade att gå i den stora poolen trots att pappa sa att jag skulle bottna. Sen hade jag en jätteful baddräkt med fiskar på.
Där var det ganska tätt med resor men sen var det uppehåll fram tills Oktober 2003, då var vi på Cypern igen. Samma ställe som sist. Då var jag med i Super Kids och jag kom ihåg hur mycket jag hatade det, alla andra åkte på utflykter men inte jag för jag var tvungen att gå på Super Kids. Då åkte vi för att fira min pappas morfar som fyllde 85 eller nått. Så vi var ett gäng på 18 personer om jag inte minns helt fel. Det var en resa som inte mamma var med på för det var mitt under skilsmässan. Det var sista utlandssemestern som jag gjorde med pappa. Men dom har bokat en ny resa nu i februari för att fira farfar som fyller 70. Oj, va gammal han börjar bli! Men jag är inte medräknad på den. Jag har ju ingen aning nu vag jag gör i februari så det gör inte mig så mycket.
 
Men 2006 så var jag med min familj i Egypten och det kommer jag ihåg som ett skitig och lite obehagligt land. De är så fruktansvärt påflugna och jobbiga på gatorna så jag var ganska rädd för att lämna hotellet. Men inne på hotellområdet så var det jättefint. Det var dock det landet som har haft skönast värme. Den är torr och härlig.
Sen 2009 så var vi i Thailand. Det var en jävla flygresa och man var jetlagad som sjutton när man kom fram men om det är något land man måste besöka innan man dör så är det Thailand. Det är så fint och människorna är så trevliga. Vi bodde på ett sånt fint hotell! Sen hade jag lite problem med maten eftersom jag inte gillar asiatiskt men det gick bra. Det var stadiga efterrätter.
 
Slutligen, sommaren 2012 så var jag och tre underbara tjejkompisar i Cypern. Min tredje gång på den fantastiska ön! Det var så sjukt kul, bara att få åka iväg med tre kompisar helt själva. Vi var inte ute efter värsta festresan utan åkte till ett lugnare ställe och bara hade det bra. Levde på Lays, frukt, alkohol och grekisk yoghurt.  Jag är lite ledsen över att det inte blev någon solsemester den här sommaren men det kommer helt klart vara värt det om två veckor när jag äntligen får sätta mina fötter på amerikansk mark för första gången.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0