Dag 11

2013-10-09 / 17:42:52 / Permalink / 30 dagar / Trackbacks ()
Jag har tre syskon, två hel och en halv. Jag är äldst i en skara på fyra.
 
Min äldsta bror är född -99 och heter Otto. Ena dagen kommer vi ganska bra överrens och har väldigt kul tillsammans och nästa sekund är han bara en jävla skitunge som tror han är bättre än alla andra. Vi umgås inte om vi inte absolut behöver det eller om det är något speciellt. Han spelar hockey så det är väl lite tack vare honom som jag har fått mitt intresse. Vi ska gå tillsammans på Djurgården - Karlskrona på fredag och det ser jag fram emot.
 
Sen kommer Alexander som är född -02. Han går mig på nerverna mest hela tiden och är bara väldigt jobbig. Men kan vara ganska gullig ibland och jag skrattar väldigt ofta åt honom. Han är en funderare som är väldigt speciell. Blyg och inte alls lika framåt som mig och Otto. Alex har svårt att ta kontakt med nya människor och är väl inte den populära killen i skolan. Men det går ganska bra för honom ändå. Han är riktigt duktig på innebandy.
 
Sist men inte minst är Alva. Vi har enbart samma pappa så hon bor hos honom vilket gör att vi inte har så jättebra kontakt. Men det är alltid lika kul att träffa henne. Antar att det är därför det är henne som jag stör mig minst på av mina syskon. Alva är född -06 och har precis börjat skolan. Samma lärare som jag hade ettan till trean. Det är kul!
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0