Vilken kväll

2013-11-16 / 00:04:17 / Permalink / Allmänt / Trackbacks ()
Hej! 

Nu har jag äntligen krupit ner i sängen efter en dag som har varit ganska så aktiv. Efter allt stök i lokalen så åkte jag och mamma och handlade. Hade lite problem i affären, var tvugna att handla för 500 kr för att mammas rabatt kupong skulle gälla. Så vi tvångsköpte saker bara för att komma upp i summan. Så när vi väl kom till kassan och alla rabatter drogs så saknades det (efter vårt slit) 1 krona och 80 öre för att vi skulle få utnyttja rabatten. Snacka om surt! 

Sen var det dags att jobba, det var ganska stendött så jag och Mange garvade åt hur roliga vi var på Facebook år 2009. Pinsamt nu i efterhand. När jag hade slutat jobba gick jag ut för att kolla på brorsans träning medans jag väntade på bussen. Sen var det dags att gå och ja, jag vet inte vad som hände men jag krockade med stolpen på tätet som står uppsmällt i ishallen. Mitt öra höll på att skäras av för det hängde en jävla inplastad prislista på och den kanten blir ju asvass. 6 pappor stod dubbelvikta av garv och jag skämdes och gick med raska steg där i från. 

Kommer fram till busshållsplatsen, bussen är 6 min sen och när den väl kom så körde den förbi. Jag ville strypa han som stod och väntade med mig. Så arg blev jag. Det var bara att traska tillbaka till hallen och frysa.

Väl när träningen var klar så står jag och alla pappor i korridoren för att vänta på att grabbarna ska komma. En kille kommer ut och har noll koll på sin klubba så samtidigt som jag duckar för klubban så höjer Jonne sin arm för att skydda sig från samma klubba varpå jag får en ordentlig känga av hans armbåge rakt i min panna. Kanske att det hade varit bättre med klubba ändå. 

Sen får Jonne samtal från en utav tränarna och drar med sig en annan förälder och springer ut. Då visar det sig att det har varit inbrott i två bilar ute på parkeringen. Så jävla tråkigt! Idioter som borde skaffa sig ett liv. Gör inbrott i en bil för att komma åt verktyg så de kan komma in i en annan bil för att sno en platta bira. Snorungar! 

Ja, det var idag det. Vi hörs imorgon fina ni! Tack för att ni tittar in! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0