Julklappstips

2013-12-01 / 16:16:00 / Permalink / I jultider / Trackbacks ()
Jag älskar att ge bort presenter och har ganska så hög prestationsångest varje år vad jag ge bort och till vilka. Jag skulle inte ge bort något som jag inte vill ha själv och det måste vara ganska väl genomtänkt. Jag gillar att lägga mycket vikt på inslagning och hur man ger bort presenten. Det spelar ingen roll om det inte var något som var så dyrt men man kan ge det intrycket av att vara dyrt. Sen betyder det även att man har lagt lite extra tid på den och tid är det mest värdefulla vi har, om man nu ska vara lite poetisk.
 
Jag tänkte att jag skulle ge mig på att ge ut lite julklappstips som passar både killar och tjejer. För oss tonåringar är ju det som står längst upp på önskelistan ganska på självklart: pengar. Men man kanske inte ge en hundralapp till sin bästa kompis eller till sin pojkvän/flickvän och bara här har du, varsågod. Men det finns en del saker som oftast alltid går hem också.
 
Om man bara vill köpa en pryl så skulle jag säga en parfym, ett smycke, en klocka, inredningsdetalj (kaffemaskin, fina ljusstakar eller bara fina skålar) hudvårdsprodukt(er), hårvårdsprodukt(er). Eller varför inte årets julklapp? En juicepress. Kolla in på roliga hemsidor, det finns så mycket saker som man aldrig trodde sig behöva men som faktiskt kan visa sig vara ganska bra. En visp som går utav sig själv, en väckarklocka som tänds sakta men säkert eller kanske en som åker iväg och massa andra sjuka saker. En chokladfontän är väl varje tjejs dröm? En bok, en bra film eller kanske en skiva om det är någon musikintresserad som inte har kommit på det här med Spotify.
 
Jag har aldrig riktigt gillat att bara ge bort en pryl utan jag brukar snickra ihop något extra. Jag köpte ett smycke till en kompis en gång, vilket var väldigt tråkigt egentligen men genom att slå in det fint, köpa en fin  påse till och en strut med polkagrissnurror så blev det genast lite roligare. Eller när man får ta emot en nessesär och i ligger allt från godis till underkläder. Då vet man att personen har lagt ner lite tid och energi på att få till det så att det ska vara kul att öppna.
 
Men det som jag skulle uppskatta mest och som jag ändå tycker att vi svenskar är bra på att ge bort är upplevelser. Det finns hur många företag som helst nu som jobbar med allt som har med upplevelser och göra. Det måste väl vara den absolut bästa julklappen, att få spendera tid tillsammans och göra något roligt. Det kan vara allt från en trerätters till ett fallskärmshopp. Om man är ett par/kompispar så kan man ju diskutera fram något tillsammas man ska hitta på, varför inte en weekend till London, Paris eller Barcelona. Om nu ekonomin tillåter.
 
Jag önskar mig en hund, en Porsche Cayenne och en Celineväska. Om i fall att ni undrar :))
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Hej! Mitt fullständiga namn är Sara Filippa Alexandra Petersson och jag är en 19-årig Stockholmstjej med rötter i Karlskrona. Den 2:a september tog jag mitt pick och pack och drog norrut för att plugga till fastighetsmäklare på Luleå Tekniska Universitet. Här i min blogg får ni ta del av mig, min vardag och alla tankar som ploppar upp i min hjärna. Hoppas du stannar! XX [läs mer]


   


RSS 2.0